|
|
|
|---|---|
|
jag funderar lite på att byta bil så jag undrar om det är mycket problem med M5 e34? vilka problem är vanligast? Tack på förhand | |
janne mix |
Svindyr försäkring och avundsjuka ..... PS min går bra trots luftpump som är tyst. |
|
Kan bara svara på den första frågan, med att under de år jag haft min M5a så har det inte uppstått något som helst "krångel". Försäkringsdelen kan nog vara/bli en betydande utgiftspost. Är man under 24 och bor i Sthlm lär det nog inte bli billigt att helförsäkra i alla fall. Prova sökfunktionen – det lär med säkerhet redan finnas en hel del kring M5, som täcker denna allmänt hållna fråga. |
|
| Inte mer än en 520i, problemmässigt alltså. | |
|
Relativt problemfritt bilägande om man bara gör den service som är nödvändig, vilket allt för få M5-ägare gör, bara motoroljebyte och vaxning gör inte bilen till välskött. Så gå igenom den bil du är intresserad av noga, fråga vilken service som är gjord, det är viktigt med tex ventiljustering, kilremsbyte, tändstift, bromsvätska, olja i låda och bakaxel mm.. Om det inte finns någon servicebok till bilen är det ännu viktigare att fråga dessa saker. Ventilerna ska justeras vid varje Inpektion, dvs var 2000-2600:e mil ungefär. //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.