|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! En glad liten nyhet. Jag lade på en uppsättning 18" vinterdäck i måndags, 225/40*18 Dunlop Wintersport M2. Blev glatt överaskad då vägljudet var mindre i dem än i sommardäcken, som jag tycker borde hålla bättre klass. De är ändå Michelin Pilot Sport... Jaja, nu återstår det bara att se om det blir som att åka bob i vinter! :-) MVH Tobias | |
| Det er inte ovanligt at vinterdekk går mer tyst pga den mjukare gummiblandingen. | |
|
Kör med MIchelin Pilote Sport som sommardäck..och jag håller med att vägljudet är riktigt högt i dom..samt att bilen behagar att dra endel sopp med Michelin på också. Skall själv dra på en uppsättning Nokian Hakka2 17". |
|
|
Även Jag kör med Pilot Sport, däcket har väldigt mycket grepp tillsammans med en ganska hård gummiblanding. De gör däcket ganska slitstarkt. De är en Väldigt svår kombination med grepp/hållbahet och tyvärr blir däcket bullrigare då. Jag kommer byta till michelin maxi ice av dimensionen 225/45/17 och ljudnivån borde sjunka drastiskt. Precis som Morten säger så har vinterdäck en mjukare gummiblandning för att bibehålla grepp i lägre temperaturer. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.