AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
763

Hört talas om Antons Bilförmedling?

Hej,

Jag skriver om detta då jag har en annons på min bil i Powerbörsen.

Blev kontakta av Ante från en bilförmedling. Någon som vet något om detta?... är det bra?

Avtal knyts mellan mig och förmedlingen, bilen förmedlas av honom under 2 veckor och lyckas det inte så löser ett finansbolag in bilen. Allt som allt så får jag ut mina pengar. Men ska man lita på denna typ av business?

Någon som har liknande/samma erfarenheter?

/C-A
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Läs detta: Länk

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Det luktar skumt.
Det finns seriösa bilförmedlare men de verkar inte jaga på privatannonser.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Carl Adam.

Keep away!

Om vi säger så här! Det är nästan omöjligt att hitta "ärliga" bilförmedlingar som jobbar på ovan beskrivet sätt.

Några av alla frågor man bör ställa sig är: hur mkt pengar får jag. Bedriver "firman" ideell verksamhet?

Hur du än gör så kommer du att få mer om du säljer den själv och då med den fördelen att det är du som har kontrollen. Dessutom så finns det ingen anledning att jäkta.

;)

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
hej!

fråga om firmans organisationsnummer, det brukar skrämma bort 100 % av dem eftersom de inte har någon firma.
sök på bilförmedlare eller restskuldsbedragare, jag har skrivit lite om detta tidigare.

mvh Johan
Hej,

Tack för många tips och jag har valt att hålla mig undan från detta. Följde ditt tips Johan om organisations nummer men inget svar. Likaså fick jag inget fax som han lovade.

/C-A

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.