AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.871

Vad kostar era m3or?

changco
Nu efter några månaders funderingar och några provkörningar har jag bestämmt mig nästan för att en m3a ska innhandlas till höst/vintern så den är i super skick till våren. Då garageförsäkring inte kostar så mycket. Men nu till min fråga är att jag undrar vad ni betalar för era m3or varje år. Alltså service kostnader, försäkring, osv. Hur stor budget har ni för bilen varje år?
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Jag betalade ca. 9500kr/år för helf. servicekostnader mm tar man som det kommer, typ planerar sådant i ca 3 mån iförväg så man hinner lägga undan lite kosing.

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Changco,

Det bör väl nämnas att Jörgen hade en relativt billig försäkring.

Kolla upp vad just DU får betala INNAN du köper en M3:a.

Personligen har jag fått offert på 20´ vilket var det billigaste alternativet för mig. Jag är 28.

Länk Länk
changco
Har fått offert på 9200:- på far, men eftersom det bara blev det dubbla på mig tror jag nog att jag kommer ställa den på mig själv. Snodde en annan tråd och fick svar att de hade en budjet på ca 10 000:- till service och andra reperationer. Så 40 000 ska bilen ha i budjet.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Blev det bara dubbelt så dyrt på din far..då kan han ju knappast ha full bonus..

Jag betalar 9600 helår inkl ALLT..bla. garageförsäkring.
Service..ja..oljebyta 1-2 ggr per år..2000kr ca..

Bensin och skatt..

De dyra är väl allt man ska göra, styla, och dona:)
i allafall jag

///M3
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Det som har stor betydelse är var man bor och hur man förvarar bilen på nätterna.

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
changco
Vi bor på olika platser i Örebro, kollade dock upp på min troligvis blivande adress inte min nuvarande för då skulle jag inte komma under 70 000:- troligvis :(
va
21
vaesterlund
320 -E36, 92a
Jag har fått en offert på 17700 i Karlskrona. Är 21 år. Tyckte det var ett hyffsat pris med tanke på ålder å bil å vad alla hade sagt.

Bara en fråga vad kostar det att skatta en M3a???

Roger
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Har för mig att skatten ligger på ca 1650:-/år.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
///Sashe
changco:
vilket fösäkringsbolag har du fått offerten ifrån?
Mvh
changco
länsförsäkringar, har alla andra försäkrningar där. Betalar 7300:- för min 325a idag.
Jag betalade 17k för min m3:a
20 år, 2 skadefria år,1000 mil per år. bor strax utanför sthlm i villa med garage.

An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Jag betalar 648:- i månaden helförsäkring Trygg Hansa.
34 år full bonus 1000 mil om året,inget garage.
Bor i Landskrona.
Hade Läns innan men dom ville höja från 6000:- omåret till 16700:- så det blev till att byta bolag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.