|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
320-325 ja vad har du gjort med motorn?...själv kör jag e30 turbo (325) och körde 0-100 på 6.5 sek när jag laddade 0.4 bar så om du kör med sugmotor måste du ha ett jääävla klipp i den..:) måste tillägga att det gå betydligt fortare nu..:) |
|
|
deejaywasp: Tänk på att jag kör med 3,64 på diffen å du 4,10 //Ticco www.ticco.com |
|
| vad är orginal på en 318is då? | |
|
iS orginal = 4,10 Kom precis hem från flygplatsen, testade lite å den gör prescis 200 (mätarfart) på 4'an. //Ticco www.ticco.com |
|
320-325 |
jo den har faktiskt ganska bra klipp i den verkar grymt välskött o välmående motor jag har inte gjort nåt speciellt effekt höjande helt ny bmw orginal kam 320i svänghjul 320i drivlina 320i avgassystem greencotton öppet filter (ordentligt avskärmat) 320i styrsytem.. så den är inte trimmad m,en den går förvånansvärt bra den starka punkten som det går undan är 0-201m sen tappar den ganska mkt så draget från 145-200 är ej så bra p.g.a man måste köra på 5an utväxlingen är lite skum |
µ_bmw_µ |
Lär ju vara en skojig vinterbil med den vikten över framaxelbaklen...är jäkligt intresserad av M30B30 själv...får se hur det blir vad det lider... Det är något speciellt med riktiga bilar... |
| Bilen kommer gå 0-100 på en eftermiddag... Efter du har kört en gång 0-100 på en cirka 7sek... | |
|
Hur mycket effekt klarar en 318is diff? vill också ha 4,10:1 i utväxling på min bil :D E28 M535i TwinTurbo |
|
SpineKracker |
Jag har själv en e30 med m20 2.5 och den har vi gjort en repa 0-100 på ca 6 sek iaf. Den har dryga 200 hk. Däcken var kassa vid tillfället dock. /P.A. |
|
SpineKracker: Hur klockades den tiden? //Ticco www.ticco.com |
|
320-325 |
0-100 på 6 sek det är otroligt bra vad är gjort åt motorn då och hur sjutton får du grepp i asfalten för en sådan tid? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.