AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.750

X5 värde?

mackan325
Har tillgången slutligen hunnit ifatt efterfrågan på X5? Har noterat att många bilar ligger ute til försäljning, i min lokala tidning (Sydsvenskan) finns var söndag 4-5 X5:or framförallt 3,0 både D och i. En 3,0i -01 har varit ute flera veckor 4500 mil, vettig utrustning och begärt pris 359 ksek. Visst har priserna gått ner?

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Dom begärda priserna är fortfarande för höga. Skulle va intressant och veta vad slutpriserna är igentligen. Kanske 10-15% under begärt pris?
//Marin
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!
De står sig snuskigt bra, men det känns som att priserna börjar gå ner en aning. Nu går det att hitta en svensksåld 4,4:a på firma för 380-430 med vettig utrustning (sportpaket, komfortpaket, krok, navi). Men de som köpte en 540 iAT -00 för samma pengar (600' ny) istället gjorde bort sig rejält, den står i 250' idag!
De manuella verkar omöjliga att sälja. Det finns en på bytbil som har varit till salu i ett drygt halvår för 319' utan att gå iväg. Men manuell låda är ju ändå ointressant för mig.
Jag tror inte de behöver pruta speciellt mycket, bilarna går iväg ändå. Autovation i Gävle hade en 4,4 -00 utan navi som de sålde på två veckor för runt 400'.
Risken är att de börjar gå ner nu när nybilsköerna är borta, samtidigt som X3:an kommer. den tror jag personligen kommer att bli en succé, men den känns lite liten jämfört medd X5.

Mvh Johan
x5 är feeetare.... X3:an ser på ngt sätt konstig
mackan325
Hur är förresten kvaliten på usa byggda X5? Jag tycker t.ex. att bakluckan verkar lite skraltig.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Skraltig baklucka?? Hur menar du. Det mesta är ju av dimension EXTRA på X5:an.
Det är väl dock inte det finmekaniska klicket som på en Touring eller E38 med softclose som luckorna ger ifrån sig. Det är mer jänkestuk och muskelkraft som råder,,,men det funkar utan problem. Låset har dock trilskats för en del tidiga bilar.
Har själv kört min X5:a i ca 1200 mil nu sedan slutet av April utan några direkta problem (vilket det givetvis inte SKA var på en bil i klassen ++500.000).
Jämför jag byggkvalitet med tidigare ägd E39:a o E38:a kan jag inte peka på några direkta skillnader så här långt. Kör jag X5:an lika långt som min E38:a (18.000 mil) blir svaret möjligen annorlunda.
Kör och åk komfort är dock enligt min åsikt oslagbar i X5:an men en säkerhet i uppträdande vid regn o halka som är en njutning.
E38:an var en helt underbar vägvagn men det här är graden bättre.

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Får jag komma med nåt oxå redan? Har bara haft X5an i kort tid, men till nu så tycker jag att den verkar vara bra skruvad. Sista bilen jag hade var ju en Cab, så X5 skramlar mycket mindre än den. Det enda som verkar vara dårligt så långt:

- Dårlig kvalitet på lackeringsjobbet
- Knirkljud bak (baksätet/bakluckan??) som jag hört på alla X5er jag kört
- Nackstöden skramlar (komfortstolarna)
- Skrammel i förardörren. Kan vara nåt som ramlat in där. Ska öppna snart och checka, men har inte listat ut hur man kommer in i den än:-)

Annars är det en kanonbil! Underbar komfort, MASSA utrustning och så ser den otroligt fet ut:-)

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Hosse:
Ställ X5an bredvid min suburban så ser den inte fet ut längre*L*

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
bayern münchen: det vågar jag inte:-)

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Delar Johans uppfattning vad gäller beg priser. Priserna står sig så bra att skillnaden till ett nybilsköp inte är särskilt stort för den som funderar att slå till. Vad gäller bilen så har samtliga x5 ägare som jag talat med (4 st) - utan att jag frågat - spontant sagt att det är den bästa bil de ha haft. Samtliga bilhandlare som intygar även att denna typen av bil står sig på ett helt annat sätt en vanligt personbil vad gäller andrahandsvärde.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.