|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Hej! Kollade ett test på dubbade vinterdäck och såg att det regummerade Sarek 2 från AGI får finfin kriik. Har du några erfarenheter att dela med dig av som antingen stärker testresultatet eller som dissar det får du gärna dela med dig! Jag kör på västkusten med ibland förrädisk blixthalka. Mvh Lars |
|
Körde på sådana förra säsongen.. Bara positivt. Kändes dock en liten aning sladdriga i höga farter, men inte så det störde. Kör också västkusten, pendlar 15 mil t.o.r. I mitt tycke ett bra köp! Två bilar är fler än en.. |
|
|
Jag kör med AGI sarekII. Kan bara säga att det är kanondäck. Kan varmt rekomendera dessa däck. /Wengen |
|
Rosebuddy |
Vad har ni betalat för däcken? Vad skall en plåtfälg till e39 kosta? /L |
|
Till min e34 betalade jag 2600 komplett med beg. BMW original plåtfälgar Två bilar är fler än en.. |
|
|
Monterat och klart.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
Tror jag fick betala 2900:- monterat och klart. Dimensionen jag har är 205/15' /Wengen |
|
|
AGI har gjort bra vinterdäck med både Sarek 1 och Sarek 2. Själv hade jag 1:orna för ett par bilar sedan, funkade mycket bra, men som ngn sa här lite sladdriga i stommen, men inte så det stör. Däremot var ljudnivån otroligt hög, men greppet mkt bra. Prisvärt! |
|
|
Du kan aldrig få samma komfort och körsäkerhet med ett regummerat däck. Har haft AGI och vill påstå att dom är otroligt sladdriga. Tycker personligen att Gislaveds Nordfrost är bäst. |
|
| Länk | |
|
Vill minnas att ljudkomforten var bäst i test i Vi bilägare förra året. Kör också på dessa, trodde att det var dimensionen som var för "klen" för den tunga bilen (190/65) för som sagt de var ostabila i hög fart. Botades hyfsat med 2,9-3,1 kg tryck. Fick också, enligt mitt sätt att utläsa testpoängen, bäst kritik för sydsvenskt vinterklimat. Bra balans och vibrationsfritt, en mycket lyckad regumering till kanonpris. 2800kr mont. och balanserat på Högsbodäck i Gbg. |
|
|
Stod sjäv i valet och kvalet mellan AGI och Galaxie och efter att ha lusläst olika tester tycker jag det verkar som om Galaxie trots allt avgår med vinsten, utom möjligen ljudkomforten. Valet föll allstå på Galaxie MS2 som inhandlades idag. Prismässigt tror jag de tom ligger något lägre. Se testresultaten från förra vintern på Länk. |
|
|
Vilka tester har Galaxie placerat sig så bra i? AGI´s däck har faktiskt tampats ganska bra med märkes däcken, utan att briljera i ngn gren utan mer "lagom" i alla. Men självklart är Nordfrost 3, UG500 Hakka4 och sådana bättre, men de kostar ju det dubbla... grepp per krona vinner nog AGI, men det kanske inte är det som är viktigt alltid. Skulle hellre köra på nya AGI, än halvslitna märkes sulor, om pengarna inte räckt till mer. Dock så har jag pengar så regummerat finns inte på kartan, men man har ju varit där också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.