AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
777

CD spelare som tar MP3DVD.. finns det?

Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Har själv en cd-spelare som tar mp3cd-r. Mycket trävligt tycker jag.. Igen som fylls bilen av cdskivor även om det går 120 låtar på en skiva.. Har nu gått till innköp av nyaste Plextor DVD brännaren.. Det jag undrar : Finns det någon spelare som spelar MP3DVD-R ? Det måste iallefall komma..
Finns inte i dagsläget vad jag vet.

MP3DVD-RW, då kan man snacka om MÅNGA låtar per skiva :))))

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Ei
656
Eivind
MP3DVD-R och MP3DVD-RW rymmer väl lika mycket ? Den ena är överskrivbar, den andra inte.. 940 låtar skulle man kunne stoppa inn på en skiva. 940 x 5mb 192kb/s = 4,7GB..

Vill ha, vill ha! :)
Mi
70
MickeBoy
328 ///M Coupé -96
Jag är också lite inne på detta. Det borde räcka att spelaren kan spela upp DVD-skivor + har avkodare för MP3-filer. Det som jag har tittat på är Clarions DVD-växlare för 6 skivor. Den kan i alla fall spela CD-skivor med mp3:or på samt vanliga DVD-skivor. Tyvärr har jag inte hittat någon butik som har ett demo-exemplar att testa på.

Eivind,

Ja visst är det samma utrymme, jag tycker bara att det vore ännu mer praktiskt med en "RW" än en "R", om man nu mot förmodan skulle lyckas tröttna på alla 940 låtarna :DDDD

Mvh,
Kalle
_____

Länk
tror att Panasonic har en cd-spelare som klarar av "lite speciella" skivor...
Kommer tyvärr inte ihåg om d tex var musik-dvd o film-dvd den klarade av, men d kanske man kan kolla upp lite närmre om man kontaktar Panasonic (el besöker en butik som säljer Panasonic)...
Kom ihåg att säga att den är den enda som passar i ett vanligt 1-din hål, OCH som klarar av dessa "speciella skivor"...

mvh
Rutger
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Alpine har en CD-MP3 som klarar CD-RW iallfall 10 cd växlare som funkar med BMW's orginalstereo via ett interface från tex Blitzsafe, dessutom passar den i orginalfästena :-)
Ei
656
Eivind
540is: CD-MP3 med växlare hjälper egentligen inte så mycket.
På 7 stk MP3CD-R är det lika många låtar som på 1 MP3DVD-R.

Jag vill ha så lite skivor som möjligt i bilen.. mellan 5 - 10 räcker.
Och har jag det på DVD-R betyder det 5000 - 10000 låtar.. Det skulle räcka dom 5km till jobbet *s*
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Sätt in en Ipod eller liknande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.