|
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken säger. Skall till och köpa en kupévämare till bilen och det jag undrar över är hur och vart ni har placerat era kupévärmare i bilen. Man vill ju inte bara ha den liggandes på passargerargolvet. Det finns ju lite olika placeringsmöjligheter, så jag är lite intresserad på att höra hur ni har löst placeringen. Skulle även vara intressant att få höra vilka kupévärmare ni har i era bilar. /Wengen | |
|
Fäste upp den under handskfacket där syns den inte och är inte i vägen för fötterna Länk //Nisse |
|
|
nls:Ditt montage var klockrent BMW satte min på torpedväggen vid vänsterfotens bortersta läge. Flyttar den till samma läge som du=) |
|
|
Smart placering nls. Där skall jag också placera min. /Wengen |
|
|
Finns nog anledning att vara lite försiktig med en sådan placering! I instruktionerna till min cupévärmare från Modernum och till den coupévärmare som jag tidigare hade från Defa (gick sönder), står det att man INTE får montera dem upp och ner! Kan ha att göra med att de kan bli överhettade då, eftersom värme stiger!? Man bör nog i vilket fall kolla med tillverkaren först, annars kanske det kan bli en brand! Jag misstänker även att försäkringsbolagen kommer att svära sig fria om man monterat något som strider direkt mot instruktionerna........ Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B, tror du missförstått: kupévärmaren ska inte vara RIKTAD nedåt, däremot funkar det alldeles utmärkt att montera den uppochned, vilket även föreslås i bruksanvisningen. *Best Man Wins* Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
Någon som har prövat den "extremt" lilla värmaren som finns hos OK? Dvs MODERNUM MINI Räcker 900W för att värma upp ordentligt? *BAWORAK* |
|
|
Ok, kan vara jag som har misstolkat informationen, men jag har för mig att det fanns en bild på en upp och nervänd kupévärmare som var överkryssad! (har inte kvar broschyren) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Var har ni monterat era kupevärmare som har e34??? Har ni några bilder på detta??? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Om man läser instruktionerna till Modernums kupevärmare Länk så står det att värmaren skall monteras så att utrymmet över den är fritt. Som jag tolkar det så är det inte ok att montera den under handskfacket, då ju inte utrymmet över den inte är fritt. |
|
|
Min modernum har suttit under handsfacket i snart 10 år. Utan att någonting fattat eld. |
|
|
Hur värmarens baksida är monterad (stående, liggande, hängande) har ingen betydelse. Viktigt är endast att luft in/uttaget är fritt, dvs att luftflödet inte hindras. Fritt utrymmet krävs endast framför fläkten och framför elementet. |
|
|
Har också min under handskfacket upp och ner..... Funkar kanon.... Värmaren ska ju inte bli varm i sig.... Värmen är ju förhoppningsvis tänkt att blåsa ut från den med hjälp av fläkten.... Stannar fläkten så löser väl överhettningsskyddet.... Har iallafall aldrig haft nåt problems med den, och dessutom både snyggt och praktiskt att ha den där... mvh/ /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) |
|
|
nähe ingen med bilder till e34????? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Har en Calix värmare (2000W)..har den stående på att ställ så man även får plats med fötterna under den. --- Min BMW - Länk |
|
|
Spud> Hur har du fäst den? Siter den där året runt eller kan du demontera den under sommaren (mmm sommar...känn på det ordet...har just nu glömt bort vad det är...bbrr...) *BAWORAK* |
|
|
Ok, dags för en uppdatering. Jag mailade till Modernum och frågade om det var ok att montera den uppochner, och fick det här svaret: >Det går bra att montera även upp-och-ner, men utrymmet för >insug och utblås av luft måste vara fritt, dvs minst 30 cm. |
|
|
Jag får väl ta kameran och fota lite, men det blir imorgon. Om inte nån annan hinner före. Men hur lägger man upp bilderna? Jag har ju ingen hemsida eller nåt sånt. |
|
|
Spud: du kan ju alltid maila till mig! Mailet hittar du när du klickar på min bild. MvH Bmw 4-ever |
|
| Mailade bilderna igår. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.