|
|
|
|---|---|
\\\M 325i ZENDER/// |
hej köpte en bmw för 2 dagar sedan.killen som sålde bilen hade bilen på en bil firma,prova bilen allt gick bra.skrev på allt å skulle få nyckeln då säger han att dom andra har killen, ringer killen å han säger att tjejen innan troligt vis hade tappat bort nyckeln? nu har jag köpt bilen med en nyckel :( vad kan jag göra? d rör sej om en e46 mvh |
|
ringer till bmw med chassinummret(?) och ber att få nya och omkodade nycklar står nog en del om det i forumet så testa med sökfunktionen också så får du nog en del tips lycka till! |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
tackar tackar |
|
OBS!!!! VIKTIGT!!!! Åk till en bilverkstad som kan koda om dina nycklar, dvs inaktivera den nyckel som du i dag inte har kontroll på! När du har gjort det kan man inte starta bilen med "den saknade" nyckeln längre. Däremot kan man fortfarande öppna dörrarna med den..... Troligen behöver du visa upp registreringsbeviset när du beställer reservnyckeln (om du inte behöver det innebär det att din verkstad lämnar ut nycklar till bilar som de inte vet att du äger!!!) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
M 325i: Är det larm på skönheten förresten? Annars kan det vara en BRA investering, gärna nån krycka också! |
|
Paap Reeder |
Hej! Mitt försbolag skrev till mig idag nått om att spara omkodningshandlingar ....annars reduceras ersättning. Som tur är så är det inga kodade nycklar till min E 28. Ville bara hinta om att f.bolagen tydligen skärper upp kraven. Som ngn skrev ......... en ABUS rattkrycka skulle inte sitta fel för Dig. MVH /// Paap R |
\\\M 325i ZENDER/// |
ni har helt rätt....måste fixa krycka tills imorn. tack för alla tipsen. |
| kan ju säga det att kodningen inte försvinner om man inte flashar om minnet i boxen annars ligger dom gamla kvar men ska vara inaktiverade men kan lika gärna bli aktiverade igen men chansen att någon skulle hitta nycklarna och din bil är nog ganska liten men ändå man skulle ju vara väldigt orolig själv. | |
\\\M 325i ZENDER/// |
d e sant.....dom säger att den e borta men..... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.