|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E39 540 automat... och jag tänkte jag skulle byta växelknopp, men hur får jag bort den???? Är det som på manuela att man bara rycker den rakt upp eller sitter den fast på något vis???? ___ | |
Scheckheft |
Hej Dra spaken rakt upp. Den är inte fastskruvad eller något sådant. Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Okey... jag försökte... men den satt som berg... men jag får försöka igen... ___ |
|
|
På min 325:a satt den fastskruvad framifrån med en insexskruv. Efter man lossnat den så gick den upp utan nästan nåt motstånd alls. Misstänker att det är samma på din ögonsten. Mvh/Berbel |
|
| visst är den fastskruvad läste om det på nån e39 sida om hur den var skruvad vid knappen tror jag det var. | |
|
Okey... så det sitter en insex på framsida vid knappen.... det måste jag kolla... för jag tyckte det var märkligt... den satt som ett berg.. ___ |
|
Scheckheft |
Hej Kan skilja från modell till modell. Jag utgick i mitt inlägg från E 38 modellen. Tycker att det borde vara samma på E 39. Bilder och ansvisning finns här: Länk Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Okey... där står det att man ska ställa den i neytraloch trycka in knappen... sen är det bara att dra. Finns det ingen skruv så är det ju det som är mitt nästa försök. ______________________________ Drive Hard. Look Good. Be Loud. Get Some. |
|
|
Neutarl heter det... ska prov det i eftermiddag. ______________________________ Drive Hard. Look Good. Be Loud. Get Some. |
|
|
Neutral =) Min bil: Länk |
|
|
Jag kan f*n inte stava ser jag ;) |
|
Scheckheft |
hej, S328 R, har du fått loss växelspaken? Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Nä... jag försökte i går... jag hittar ingen skruv... och jag satte den i neutral och drog den rakt upp... men den vill inte lossna... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.