AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
755

Jag har en BMW 325i -87 e30. Jag drog en volvo s40t4 i helgen.

Jag har ej trimm men den går jättebra.Det står att volvon gör 7.3 s och att bmw gör 8.3 det stämmer inte på min bil iallafall.

Det kanske inte stämmer på Volvon.
changco
Kan nog vara så att det är bra mycket svårare att få en bra start med framhjulsdrift än bakhjulsdrigt, du klara väl starten mycket, vilket gör enormt mycket i slutändan.
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
till vilken hastighet körde ni till? Ifall det bara var lite drygt 100 så har du klart en fördel av din bakhjulsdrift... 0-200 eller nå sånt kanske inte skulle gått lika bra?
Utan gatslicks på T4'an går den inga 7.3s 0-100, jag lovar...
300nm är väldigt mycket effekt för den veka konstruktion som T4'an är... Jätteproblem med grepp har den utöver att den är framhjulsdriven.

/Wille
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Låter otroligt. Har en T5 till låns just nu med 250 hk. Har inte en susning mot den. Enda jag kan tänka mig är 0-40 km/h eller något för T5:an lättar i fronten när man stämplar fullt vid stillastående. Men som sagt, inte en susning har jag med mina wheels....!

T5 är en helt annan bil.

/Wille
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Har en T4, den har inga problem med att få ner kraften i backen(förutom då att ratten drar både hit och dit) så killen bakom ratten måste fått en dålig start.
Men är det blött så snackar vi helt andra egenskaper, då är man körd.
Har haft en V40 T4 -98, först orginal sedan med gula koni dämpare, H&R fjädrar, uppställt laddtyck, K/N filter, TME avgas.
Problem med lågfartsgrepp både innan och efter ingreppen trots fräsha däck, men efter chippningen gick den verkligen bra uppe i fart. Från 50 och uppåt lär en T4 orignal dra en e30 325 (förutsatt att bilarna funkar som de ska och förarna kör likvärdigt).
Den sekund det ska skilja mellan bilarna enl. spec. 0-100 stämmer inte, det är mindre...
Det var ju intervallet 0-100 som tråden handlade om eftersom det var dessa fabriksuppgifter som "raffe69" skrev.
Hubbe325, du kanske har en FasII? den har väl inte lika ketchupbetonad effektkurva som en fasI som jag hade, det lär vara lättare att få ner effekten.

Mvh

/Wille
oktanoholic
volvokillen kunde inte växla :P
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jepp, det är nog därför, sen har jag ju antispinn också. De hjälper faktiskt en hel del, när framhjulen far över hela vägen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.