|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jahapp, då var vinterdäcken fastskruvade... suck.. stön. Vill ha sommar jämt ju. Det var bara det jag ville säga.. | |
| Instämmer. Själv kör jag med 14" plåtfälg. Ger bilen ett orättvist utseende... :/ | |
|
tur man bor söderöver då : ) 17" till november |
|
| Ska lägga om till vinterdäck nästa vecka då blir 17tum(225/45)på org Bmw fälg(alu) | |
|
Att köra med 17" på vintern är billigare än man tror. 17" fälgar med någon skrapmärke på får man ju nästan gratis nu för tiden, nya 17" dubbade vinterdäck kostar bara runt 5000kr. Kör själv med 19" sommar o 17" på vintern. MVH.Jörgen second place is the first looser!!! |
|
|
Jag glädjer mig åt mina fina originalnavkapslar, så det ska nästan bli kul att få på vinterdäcken....men det lär dröja några veckor till! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Behöver inte se illa ut med vinterhjul... Dessa 18" funkar tex.. Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| Jeg har redusert bilens utseende med Nokian Hakka Q 205/55/16 krysseker 42 (7J) i dag. Syntes felgene tok seg bettre ut med 225:or (Dunlop) faktisk. Snufs. Gleder meg til neste sesong, da skal blir det riktige greier. | |
|
Har vintersulor på redan, på 14 tums original fälg... fälgarna har troligen blivit körda många vintrar innan för jag har nog aldrig sett ett par original alu i sämre skick. Nåväl, alltid snyggare än plåtfälgar iaf :) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Min ser bra nördig ut med 175:or på plåtisar, förvisso med org. fälgsidor. Körupplevelsen har också blivit ganska hemsk, bilen kasar hemskt vid kurvtagning.........för att inte tala om hur mycket det bullrar. Men men, jag vågade inte köra längre in i den kallare årstiden med mina stenhårda TRX-däck. |
|
|
Inte blir det väl så tråkigt, jag gör ( kör ) som Starre. 225/45/17 på orginal ( likadana som på Z8 vet ej vad de heter, dubbeleker nr? säkert ) Man skall väl ha kul på vintern också =) Kör på H-däck =) ///Egget Länk |
|
| Har 5-ekers 15" med 185/65 Pirelli Carver däck, inte sådära jättefult direkt, men nog är sommardäcken snyggare... och roligare. | |
|
Egget: Kör du med 225/45-17 på 320TD-? |
|
| 225/45/17 här också. | |
|
Player: Ser att du oxså bor i stan har du bytt dina sulor än?jag ska lämna in min på måndag sen är planen att köpa ett månads kort........ |
|
| Nix jag har inte köpt vinterdäck ännu. | |
|
Tja, jag har vinterdäcken på mina originalfälgar, 215/55 -16". Inte lika snyggt som 17-tummarna men det duger! Micke |
|
|
Hjelp! Har nå kjørt litt med de nye dekkene, og det var en nedtur. Kjennes som om bilen svaier hit og ditt når jeg svinger, og antispinn (ASC) kobler inn når jeg trykker inn gasen. Spesielt rundt 3000 rpm. Hva er galt?? Nokian Hakkapeliitta Q 205/55/16 altså. |
|
| Vad jag har hört är Hakkapelitta för mjuka. Det enda nokian som fungerar är modellen som kallas WR. | |
|
Merkelig at ingen har meddelt meg det før, har nevnt det i flere tråder at jeg vurderer å kjøpe just dom däcken. Kan det bero på de "stilkene" som stikker ut når dom er nye? De virker, som du sier, altfor mjuke. Håper det går an å bytte dem. |
|
| Hur ser BMWs navkapslar ut, apropå fula vinterdäck? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.