|
|
|
|---|---|
|
Vintern närmar sig med stormsteg :-(, och det börjar bli dags att skaffa vinterhjul. Jag har hört efter hos BMW och det finns bara en fälg till M5:an hos dem. Då det verkar vara speciella krav på fälgen för M5:an så undrar jag om någon vet några alternativ till BMW originalfälg? Jag har kollat lite online och hittat några fälgar som de påstår ska passa till M5, men vad ska man kolla efter för att vara säker på att de passar? Om det är någon som har köpt andra fälgar än original för vinterdäck så är jag tacksam för tips. Mvh Johan | |
|
JJ: När jag köpte vinterdäck/fälgar till M3E46 så hade Bmw(Solna)bara ett alternativ antar att det är samma sak när det gäller M5E39. Mao köp orginal |
|
|
AEZ Icon 5 funkar på E39 M5 också... ___ |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag köpte Icon 5 med 235/45-17 till min förra och PT Flash med samma dimension till den senaste. funkade kanonbra och mycket billigare än BMW Parallelleker 66.... mvh Johan |
|
Eller så kan man ha 18" vinterdäck, då finns det massa fälgar att välja på. |
|
Daytona |
Polaren kör med AEZ Icon och det fungerar utan problem. Han har gjort det nu under två vintrar. Inga problem alls. |
|
Sen ser den snygg ut också... Icon:n alltså. ______________________________ Drive Hard. Look Good. Be Loud. Get Some. |
|
|
Jag hade icon 5. det e den billigaste fälgen som passar m5an i 17" Finns även en momofälg för en tusenlapp till/per fälg som e snygg oxå. Även ett till märke som har en fälg som passar men jag kommer inte ihåg vad det märket hette. M-POWER! |
|
|
Hur smala 18" fungerar på orginalfälgarna? Vilken bredd är det? |
|
|
Jag har lagt på 18" Dunlop Winter Sport på originalfälgarna. 225/40 fram och 265/35 bak. Fram är det 8" och bak 9,5". Varför inte ha schysst stuk på bilen fast det är "off season"? |
|
| Jag kör med M 66 parallelleker med 235/45 runt om, kostar ca 20´ med däck. M5an är dock inte direkt lysande på vinterväg så köp en vinterbil för pengarna i stället. | |
Buspelle |
Jag kör med Pirelli 18" på originalfälgar, vilket fungerar utmärkt. |
| JAg kan tänka mig att EVO'n är lite bättre på vinterföre... men jag kan tyvärr inte ha både och. Blir nog 18" v-däck. Får väl hålla gasfoten i styr... ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.