|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min V8:a (M60) ”sjunger” (ungefär som när man drar fingret längs kanten på ett glas). Det inträffar bara på tomgång när bilen är varm, och inte alltid då heller. Finns det någon därute som har någon aning om vad det kan vara? Kan det vara ngt lager till vattenpumpen som blir mer/mindre belastat när termostaten är öppen? Ljudet är svårt att lokalisera, men verkar komma från mitten av motorn. UK | |
| Det enklaste är att lossa rem efter rem och lussna.Har du kvar ljudet,då är det någonting i motorn som går torrt. | |
| Har precis samma problem på min V12:a! Mycket pinsamt att åka runt när bilen "sjunger". Enbart på tomgång och när bilen är varm. Funderade ett tag på om det var viskokopplingen till fläkten eller något lager där, eller kanske vattenpumpen.....? Ska kolla i helgen. Låter jag den stå länge på tomgång så försvinner ljudet. Hittar jag källan så meddelar jag. | |
|
Har ett sånt där sjungande ljud i min v8 också, men bara ibland på tomgång. Jag tycker iaf att det låter som att det kommer från framändan av motorn. Hojta gärna till om ni kommer fram till vad det är som låter! |
|
|
Sjungljudet är numera fixat. I mitt fall var det det berömda membrandet som orsakade ljudet. Efter byte slutade oljudet och den ojämna tomgången. UK |
|
|
Har faktiskt tänkt,att falks luft kan orsaka sådan ljud.Då är problemet löst,grattis. MVH.MICKI Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.