AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
493

Behöver hjälp med kylarslangs dragning E23 745

B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Någon som vet vart kylarslangen som sitter bak på toppen, mot torpedväggen går någonstans ? På bilar fram till -84 så pekar anslutningen in i motorrummet, och på bilar från -84 så pekar den ut mot skärmen.

Skall snart stoppa i motorn i min 545:a, men måste få klarhet i detta först.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Såvitt jag vet går denna till vattenventilen som sitter i 7-seriebilarna (tror inte att andra modeller har denna lösning). Vattenventilen sitter till vänster (dvs. på turbosidan) om motorn och går vidare in i värmepaketet.

Jag tror att den har i princip samma funktion som termokontakten i 5-seriebilarna.

Jag ska kolla närmare när jag kommer hem, men jag är nästan hundra på att slangen ska förlängas vidare till termokontakten som sitter på högersidan i 5-seriens motorrum.

Fast det gäller såklart E28:a, såg nu att det var en 75:a du har, då är det ju E12:an.

Kolla på det i alla fall, så ska jag se om jag kan hitta något mer.
B1
365
B10Tobbe
3-serie GT -18
M4 -14
Tackar ! Det låter rimligt, då vet jag att den skall vara riktad innåt iaf. Har nog inga termokontakter i min bil dock, sitter bara två hål in i torpedväggen framför föraren.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jo, förr brydde man sig inte mycket om att man cirkulerade hela kylsystemet genom motorn innan den blivit ens ljummen, så det är nog troligt att det varit konstantcirkulation på bilrackaren.

Det ska bli illa roligt att höra om och när bilen blir klar, jag var som sugen på den där själv, men tiden räcker ju inte till....

Lycka till! :)
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
drar upp denna tråd igen för jag har samma problem!
vart ska man dra denna slang bak på toppen om man har motorn i en e34?
finns ju ingen sådan slang på min gamla m30-motor...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.