|
|
|
|---|---|
|
Hello, Bytade nyligen batteri på min bil, efter detta har fläkten till kliman börjat leva ett eget liv. I bland bara dör den. Tricksar man lite upp och ner med plus och minus på panelen samt stänger av kliman helt startar den ibland. Kan det vara glapp, finns det nån särkring för fläkten, Tacksam för kommentarer | |
|
Tjena... Jag har fått exakt samma fel, jag kopplade ur mitt batteri för att installera lite cd-växlare. sedan har kliman funkat väldigt sporadiskt. Tyvärr har jag inget tips att ge dig, ville bara låta dig veta att du inte är ensam om problemet. En sak till, hur stänger du av din klima? dum fråga kanske men jag vet inte hur ... |
|
|
Du trycker på minus på fläkthastighet tills den slocknar. |
|
Zorro |
har haft likadana problem med min 318Ia-97.......... problemet sitter i "fläktmotståndet". byt ut den så kommer det att fungera perfekt. men om du köper en så måste den vara tillverkad efter år 2000. det är ett franskt företag som gör dom och dom har haft fel på dom fram till 1999....så köp en som e gjord efter 1999. tillverknings år står på dom.....bmw har haft själva 23000 fläktmotstånd restnoterade.....i hela europa.....pga produkt felet... lycka till. Z |
|
Min display till kliman är helt glapp, rör man på den stora kontakten på baksidan så hoppar den igång igen. Beror detta på fläktmotståndet? hur byter man isf? |
|
|
Tack för kommentarer! Zorro: Var sitter detta motstånd någonstans, kan man själv byta det? |
|
Zorro |
Till ICE fläktmotståndet sitter under rattens panel........längst in.......fläktmotståndet är av aluminium......och har 10 tal långa piggar som sticker ut.....det e nog inte så svårt att byta själv.......men jag gjorde det inte...........kostade mig........300 för att få den utbytt......+ fläktmotståndet.....ca 900 kr Z |
| Tack för hjälpen Zorro! Får nog lämna in det och få det fixat då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.