|
|
|
|---|---|
|
är lite osäker om 325 (e36) är diffad,den span först på båda sen efter ett tag så slutade den ena hjulet spinna. | |
| Tillval och ovanligt på 325 E36. Din är garanterat inte diffad efter din beskrivning om det inte var efter typ 4 varvs hård burnis som diffen släppte. | |
|
när det e blöt spinner den skit konstigt,bara med ena tror jag igår när vi körde på torr asfalt så span han typ varannat gång med två. finns det olika modeller på diffar??polarn sa att när man snurrar på hjulet framåt så ska den andra hjulet snurra bakåt men är det så på alla diffar |
|
| Är det diff, så ska bägge hjulen snurra åt samma håll när man snurrar på det ena hjulet ! | |
|
Diff hit diff dit! Har alla slutat tala/skriva entydig svenska? DIFFBROMS!!! "To say no to BMW, is to say no to life." |
|
|
F-n vad gnällig jag lät nu, men... "To say no to BMW, is to say no to life." |
|
|
Ja,differential sitter det väl på flesta..differentialbrms däremot.. blir lite rörigt ibland..lite gnällig var du allt ;0) |
|
|
LOL.... LSD - limited splip differential heter det DIFFERENTIALBROMS pa svenska?? heter det inte differential sparr, eller?? |
|
|
Spärr = 100% låst. Men BMW själva kallar gärna sina diffbromsar för spärrar. Men man kan ju inte spärra mindre än helt... Det finns ju diffspärrar också, men BMW har inga såna. Och för femtioelfte gången: Endast M modellerna har diffbroms standard, undantaget tex: E28 535 och E30 325iX (kanske även E34 525iX, men det vet jag inte säkert). iX:en har en viscobroms till skillnad från de andra som har lamellbroms. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.