|
|
|
|---|---|
|
Har skaffat mig en ny koppling, en har ceramiska puckar, och modifierat tryckplatta :) har finns bilder: Länk Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" | |
| Vad håller den för nm? Hur mycket kostade den. Vart har du hittat den? Många frågor jag är själv ute efter en bra koppling. | |
Bmw ludde |
Kysr, jag såg att du hade gjort ett snyggt grenrör till din turbo. Jag tänkte höra om du vet måtten på de frästa plattjärnet som du skruvar i motorn, dvs avgashålen samt skruvhål. Har möjligthet att göra det i skolan, men blir för jobbigt om man ska ta bort grenrören. Mvh Anders |
|
bmw ludde: köp en vanlig förpackning (som går mellan grenröret och motorn), den bör vara billig, o kör enligt den :) du måste ha en andå sikko: den kostade ca. 1000 SEK det finns en kille har i Warszawa som gör såna till rally bilar :) |
|
Bmw ludde |
Smart ide, tack så mkt. Men är det två st packningar eller en hel ? |
|
Det är tre grenrörspackningar på en M50. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
Bmw ludde |
Är det inte 2 grenrör. 3 cylindrar / grenrör. VIlket innebär 2 st packningar. Men ingen som vet avstånmdet mellan packningarna ? mvh |
| bara mäta mellan bultarna på motorn och kolla,borde nästan vara jämn delning? | |
|
vi har gatt ut fran originala grenroren :( det val bast att gora sa |
|
|
Det är två grenrör med tre cyl per rör. Tre packningar med två cyl per st. M50= tre packningar M52= två packningar S50= sex packningar _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Så här ser en M50 packning ut. o är hålen för pinnbultarna, siffrorna är cc mått. Det ger att det är 27mm cc på pinnbultarna mellan cylindrarna. o 64 o 27 o 64 o 34 o 64 o 27 o 64 o _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
anvand de matt som KONI gav, och se pa den har bilden :) Länk |
|
| ratt link Länk | |
Bmw ludde |
tack så mkt för svaren. koni, du vet inte vad måttet är emellan de båda grenöret är så man kan göra en hel enhet som kysr har gjort, annars kan man ju göra dubbla. Du har inga mått på de stora hålen. mvh |
|
Det är 27mm mellan alla cylindrarna. Hålen är 45x30mm med rundade kanter. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Annars har jag färdiga sådana flänsar........ M5, S50, M30, S14 osv, //Jesper |
|
Bmw ludde |
Koni, du ska ha ett stort tack. Jesper_W: -vad begär du för pris ? |
Bmw ludde |
Glömde visst en sak, bultarnas diam? = |
|
Jesper_w: Vad vill du ha för en fläns till s50? Mvh Stefan Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.