AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
622

hjälp mig med ett 528 köp!

Jag har varit och kollat på en väldigt fin bmw 528 touring -98 som har gått 13000mil, men den har ingen servicebok. Den är importerad av molins bil jan-01. Det är absolut inget fel på skicket och den går bra. Jag har sagt att jag vill göra ett M-test på bilen innan jag köper den. Så min fråga till alla bil kännare är:
Räcker det med ett M-test eller vad ska jag göra??
Njuren
Om du har råd så ta en fet besiktning på BMW eller kolla upp andra bilar med full historik,de kan vara guld värt.
Lycka till!

BMW - i nöd och lust
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Personligen så hade jag nog blivigt skum på en firma som tar in en bil utan servicebok när dom vet att vi köpare oftast vill ha en.

Min 528i Touring
Länk
Os
114
Oskar Ekelund
523iA Touring -99 (E39)
320i -85 (E30)
Servicebok är ingen garanti...tro mig....men avsaknad av en är direkt skumt. Håller med ovanstående talare: ta den på en fet besiktning på BMW. Be dem kolla historiken.

Oskar
Serviceboken är ingen garanti men kontaktas de verkstäder som stämplat boken så kan mycket värdefull information erhållas. Har gjort på detta sätt själv när jag köpte en direktimporterad bil. Ange bara chassinummer och datum då boken stämplats så får du direkt reda på om allt står rätt till med bilen!
Är en bmw besiktning bättre än ett m-test? Kan man kolla historiken från när bilen gich i Tyskland, isåfall hur?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.