AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.591

Röklukt i tyska bilar

ze
23
zensurfer
528iA Touring -99
Hittade en intressant 528 med läderklädsel hos BMW Niederlassung som stämde väldigt väl med mina önskemål. Största problemet är att den enligt försäljaren har en "lätt röklukt". Tyskarna röker ju betydligt mer än svenskar. Skall man kanske ge upp iden om att hitta en rökfri bil i Tyskland? Jag läste på forumet om diverse metoder för att bli kvitt doften (ozon m.m.). Är det troligt att man på BMW Niederlassung redan gjort en sådan behandling och att det inte blev bättre än så?
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Ge upp verkar dumt ! Jag har vad man kan beteckna som "svag röklukt" i min bil och bearbetar den flitigt med Ättika om nätterna, lädervård, textiltvätt och armour all matt finish så ofta jag har tid.

Jag e på god väg att ge nikotinresterna på nöten !

// CB.

Aldrig mer färre än sex cylindrar !
Jag hittade en bil med koden "raucherpaket" vilket oroade, men vid förfrågan hos säljaren var bilen orökt. Det visade sig stämma, ingen fimp har varit i askkopparna och ingen röklukt finns.
Skulle inte gilla att åka runt i en f.d. askkopp, är nog svårt att bli av med lukten helt.
Svag röklukt är nog vad som återstår efter tvätt av inredning osv. Nog måste det väl gå att hitta en orökt 528 istället?

/T
Titan: Raucherpaket är standard, och man måste välja bort det för att slippa det. Då får man förvaringsfack där istället. Jag har inte blivit klok på om de är standard i tyskland, men är bombsäker på att de är standard i sverige.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Wendtan, det stämmer säkert. Vad jag ville få fram var att om t.o.m. säljaren säger att det luktar rök och man inte själv planerar att röka i bilen så skulle jag välja en annan bil. Det är ju inte alls omöjligt att hitta en orökt bil i Tyskland.

/T
Titan: Jag personligen skulle aldrig köpa en bil oavsett pris med röklukt i. De är bland de värsta odörer jag känner till, och har varit med om ozonbehandlade bilar där lukten kommer tillbaka efter några månader.
Tyska bmw återförsäljare brukar vara bland de hederligare personerna här i världen och säger han svag rökdoft är de troligtvis så.
Mitt råd är även det att titta vidare, objekten är många.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
120
Håkan M
BMW 116i -16
För några år sedan köpte jag en inrökt bil, mer än lätt röklukt. Jag gick och köpte en sprayburk (tyvärr kommer jag inte ihåg fabrikatet) som jag tömmde i bilen innan natten och vips var doften borta och kom inte tillbaks under åren jag hade bilen. I den bilen var det tygklädsel och jag vet inte om det är någon skillnad med skinn. Det finns allts hopp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.