AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.102

Värdering 330iT -01, igen

Sida 1 av 2
Hej
Jag har ju haft ute min 330 på annons mest på skoj. Nu har jag fått ett bud på 230000:- Vad tycker ni, skall jag ta det eller?
Jag är inte desperat att sälja bilen utan kan tänka mig att behålla den, samtidigt har ju inte buden haglat.
Bilen i fråga: Länk
Jag tycker att du borde kunna sälja bilen för priset du satt.
Budet du fått är inget skambud, och efterfrågan är väl kanske som du säger inte jättestor.
MItt råd är att fortsätta annonsera, de hade jag gjort.
Jag fick min bil såld för priset jag satte i annonsen som ex

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Bmw ludde
Tycker att du kan få mer än 230 000, bilen är ju bara 2 år gammal.

Tror en avgörande faktor om bilen blir lättsåld eller inte kan va om man har navi eller inte...
Tja, bilen är ju 3 år gammal i dagarna.
Men det skulle betyda att prisraset mot ny varit ca 170000.
mackan325
Det är svårt att sälja bilar i den prisklassen privat, du kan ju inte erbjuda finansiering, inbyten et.c. som en bilhandlare. Kanske skulle prova med en seriös förmedlare?
mackan325
Ojdå, det diffade bara 15ksek. Det motsvarar inte en förmedlingsavgift på 6-10%. Glöm det....
Finansiering är ju ett problem. Hittade iofs Ikanobanken som har ett Blancolån med 6,5% ränta och de lånar utupp till 225000 om man kan stå 2 på lånet...

Jag har bestämt mig för att sälja den för 235000 om han vill bjuda det, annars behåller jag den.
mackan325
Jag har sett i bayerische blatt att bmwklubben erbjuder ett lån utan säkerhet, har för mig det var via wasa kredit. Kan kanske vara värt att kolla upp?
Det blev nog inget, köparen bjöd 230' och jag ville ha 235'.
230' känns som om jag loosar 15 mot begägärda 245'.

Hur skulle ni resonerat?
På plussidan så får jag fortsätta gasa 330 istället för att byta till V70 som var tanken :)
Att tvista om 5 kkr på en sån bil är kanske lite väl. Om du inte har något behov av att byta så gör inte det.
Speciellt om du ska byta till en volvo. Behåll bilen på annons och fortsätt att njuta av en av bilvärldens underbaraste raka sexor.

BMWCS Syd #05392
changco
Tur att du behöll den :) Tråkigare bil får man ju leta efter.
Jo, 5000 är ju lite men jag har sänkt och sänkt priset. 240' var ju min smärtgräns egentligen.

Behovet att byta är skapat av min fru som alltid vill ha med halva bohaget på resa. :)

Köparen hade enl honom själv hittat en motsvarande med svart schhinn men utan sportstolaroch xenon och han skulle få den för 247'. 32' mindre än annonspriset. Hur skall mnan kunna matcha det?
PB: Säg åt honom att köpa den bilen då om den är så intressant.
De brukar få dom att ändra åsikt.

Hur är de med behovet att byta fru? :)

BMWCS Syd #05392
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det enda som det säger var att annonspriset var alldeles för högt.
Inte för att gnida in ngt i såren, men jag var tidigare på jakt efter just en sån som du säljer, men då fanns inga 330iT under 260-270 (förutom den nyimporterade som gått 5500 mil och redan hade hål i mattan under gaspedalen...)
Så priset är definitivt inte fel.
PB:

Du gjorde helt rätt bilen är värd de extra 5K hur roligt är det att åka V70 på en skala:))
Vad jag menar är att om jag skulle köpa av en privatperson så skulle jag vilja luta åt att köpa från en aukt handlare om prisskillanden var 12'. Därfär menar jag att jag har svårt att matcha just det priset jag nämnde. Samma bilfirma bjöd mig 235' i inbyte om jag köpte en ny 525a så marginalerna blir ju små med den prutmånen.
Starre, det är kul som f-n med 330 men just för tillfället skulle plånkan må bra av en billigare bil. V70 2,4T är inte så pjåskig om man låter bli att jämföra den med BMW. Får beställa tid för hjärntvätt när/om jag byter.
PB:

Visst V70 2,4T är väl något roligare än den vanliga V70 men det känns ganska förlåt mycket långt ifrån draget av sexa.

Så mycket billigare är väl inte V70 i drift kost?
Starre
Kollar på en för strax under 200', förbrukningen är ju likvärdig men 95 oktan i Vovlon. Fsg är ca 3-5 tusen billigare per år.

Dessutom får man sällan gasa med en småtting i bilen, den killen får ju whiplash vid acc. :)
Jag sålde min 330iT privat, med fälften så många mil ungefär, men egentligen endast komfortpaketet som extrautrustning, (samt blizzak vinterhjul på original dubbeleker 79) för 245.000:- i maj i år. Annonspriset var 255.000:-, och det kändes precis som du säger som man förlorade 10 tkr. Men i efterhand är jag nöjd ändå.

Trots att min bil var den billigaste utannonserade svensksålda under annonsperioden var det svårt att få folk att lämna OK bud på bilen, jag var iofs ganska hårdnackad ganska länge. Med det jag vet nu hade jag nog sålt den för 230 om jag var du.

Stefan L
Jo, jag hade ju en spekulant på 230', men 235' ville jag ha då.
Nu ångrar jag mig lite men samtidigt så måste jag ju ha några pengar kvar till ny bil. Samtidigt kan jag ju ha kvar den och ta lite mer värdeminskning och hoppas på att lägre pris ger fler spekulanter.

Jag kommer ihåg när du sålde och jag är i samma sits att min är den billigaste svensksålda ute, tror jag.

Jag låter bilen ligga ute och avvaktar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.