AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
734

Försöker bli av med min audi,försäljningstips?

Har en Audi A4 1.8Ts Avant-99, den har gått 14900 mil, den är svensksåld och fullservad på VAG, bara 1 tidigare ägare, mkt utrustning som te x sportchassi och sportstolar. Har annonserat ut bilen på blocket under c:a 2veckor, några har ringt och 2 har varit och tittat, men ingen av dom har köpt bilen, jag har begärt 120" för bilen med en prutmån på C.a 5000kr, släpper bilen alltså för 115". Tycker ni att det är lagom?? Varför får jag den inte såld....
det går trögt.....tips på bra ställen att annonsera på och rent allmänna tips mottages väldigt tacksamt. Finns det några erfarenheter av hur man som säljare ska uppträda för att få köparen intresserad? Jag menar ska man ligga lågt eller ska man verkligen försöka "sälja in" bilen hos ev köparen? Ska man berätta att det finns andra spekulanter t ex för att få köparen att tro att det är ett stort intresse för bilen = bra bil??
Spekulanterna verkar vara rädd att köpa pivat när det rör sig om större pengar.
Vad är det viktigaste för er när ni köper en bil privat?
Allmänna tips mottages väldigt tacksamt.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Legg ut store fine bilder rundt om kring.
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Det främsta tipset är väl att vara ärlig... skapa förtroende från den potentielle köparens sida
changco
Bra bilder i annonsen, snappar klart upp intresset för spekulanter. När man väl har fått spekulanten är det ju helt klart bilen som avgör, skick, senast service, kvitton osv. När det handlar om de pengarna tycker jag iafl att det är mycket viktigt med personkemin, skulle inte handla en bil om säljaren inte vet vad bilvård är. Sen fel tryck i annonsen som "bilen är i nyskick" när man bara kommer dit så ser man att bilen är nytvättad men väldigt nedgången. Bättre att köparen blir possetivt överraskad, gör man det har man spekulantens intresse och tillit. En eftertraktad produkt är helt klart mer lättsåld.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
En annons med bra beskrivning av bilen tycker jag är bra, En del annonser man ser säger ingenting. Bra beskrivning för mig är förutom tillbehör odyl, även senare reparationer, besiktningsdatum, ev. skavanker och förstås bilder. Ett ärligt uppträdande som säljare vinner du på, om inte annant sover du bättre själv när bilen är såld. Men det viktigaste för mig när jag köper bil, är att det ska stå BMW på den ;)

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Var ärlig o påpeka själv ev brister/fel tex mindre dörruppslag mm som kanske man inte ser så lätt.En säljare som visar sådana grejer ger i alla fall i mina ögon ett bättre intryck än en som försöker dölja allehande brister o när man väl uppdagar dem så säger han "asså o byta xxx kostar ju max 1500"..Ja skulle hålla låg profil o inte pusha köparen o låta denne själv inse att bilen i fråga är ärlig på alla sätt o vis...När ja har sålt bilar har ja gjort så i vart fall...De flesta av oss går ju inte på en kille vars "munläder" e extremt välsmort...Nåja inte ja i vart fall...Tycker nog de e lite väl genomskinligt att säga att de finns många spekulanter på bilen,de flesta vet ju att sälja bilar går trögt nu för tiden...
Bilen i fråga är ju rätt ny o torde således inte ha några större defekter så de e bara o vänta ut rätt köpare....Priset kan ja däremot inte uttala mig om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.