|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har lite problem med röklukt i min kupé, nu skall jag prova en desinfektionsspray, men måste ta bort pollenfiltret först. Min fråga är är pollenfilter samma som mikrofilter? Nästa fråga vart sitter de? ... Är det de 2 "burkarna" i motorummet? Eller finns det ett bakom handskfacket i kupén med? ... Bilen är en E39 540i -98 | |
|
Vad jag vet så är det de två "burkarna" som du nämner. De är lätta att ta av så ser du filtret där under. Passa även på att kolla om det finns skräp i "hålet" som finns i nedre vänstra hörnet av burken, som vatten och skräp ska kunna försvinna ut igenom, då jag kollade första gången så fanns där en del björk-pollen och sand som inte hade försvunnit. Från hålet går det en liten slang kan man säga, mycket kort sådan, som har ett lock, lyft på locket och se om det kommer ut mer skräp. Kanske inte så viktigt kanske, men ändå... /Hammar |
|
| Tack .. för snabbt svar .. nu skall jag "rota"... | |
|
Det vore trevligt att veta om röklukten försvann efter desinfektionsspray. Vad är det för spray? Mvh /NP |
|
| Jag skall göra ett test idag. Återkommer med resultatet. Det är Würth's Desinfektionsspray som jag tänkt prova med . Återkommer ..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.