|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Någon som vet om 15" E36 plåtfälgar passar på en 318 E46:a? Någon som provat detta? Är juh lättare att hitta vinterhjul till en E36 än E46... | |
|
Det passar! Det är samma hjul till E36 som E46. Vissa modeller av E46 kräver dock 16" eller 17" pga bromsarnas storlek. 318i kan ta 15"-fälgar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för det snabba svaret Johan. Bara ut å leta nu då... |
|
| Jeg antar at dimensjonen på dekket er en størrelse mindre på denne felgen? Går vel i og for seg bra.. | |
| Ja, en risk kanske är att bilen blir ohyggligt låg med 15" med typ 185/65-15... ??? | |
|
185/6515 är standarddimensionen för E36, på E46 är det 195/65/15. Skillnaden är inte så stor! Däremot finns/fanns båda modellerna med 205/60/15, 205/55/16, 225/50/16.....osv. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ähhh... typiskt mig, kunde inte låta bli så jag impuls köpte nya 16" vinterdäck istället... billig "försäkring" ändå att ha bra däck... | |
|
Hvilket merke kjøpte du? Fikk på nye vinterdekk i dag selv. Nokian Hakkapeliitta Q 205/55/16. Nesten 5700 NOK for avbalansering og montering på bilen. Ikke verst pris! Dekkene kjentes veldig myke ut. Bilen var dobbelt så lett på rattet (mot Dunlop Sp Sport 2000 225/50/16). Har kjørt en km med dem, ble litt skuffet over at bilen svømmer (simma?) spesielt bak. Håper det går seg til. Det er grepet på vinterføre som er det viktigste tross alt. Hmm.. |
|
|
Jag köpte Pirelli Carving 205/55/16, fick jätte-jättebra pris, typ samma pris som regummerat... betalade 2800 SEK för alla 4 däcken, en kompis ska lägga på dom på fälg och balansera dom nästa vecka. Jag får väl se nästa vecka hur dom beteer sig på vägen... |
|
D-diddy |
Morten Vinterdäck är mycket mjukare både i gummit och stommen än vad sportiga sommardäck är, sen att du har lite högre profil på vinterdäcken så dom känns nog som att sitta i en svajmast den första tiden. David |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.