|
|
|
|---|---|
|
Nu när vintern står inför knuten och det är dags att bosätta sig i garaget igen, så har jag lite funderingar: Bilen, en 325-87, håller på att turbokonverteras, tanken är att den skall kompsänkas, och ett SMT6 system skall inhandlas. Bilen ska väl främst användas som gatbil... Frågan är nu, vilken turbo rekommenderas? Har varit inne på Holset HX-serien, och Garret GT-serien, mest med tanke på deras respons, samt att de bör "räcka till" (framtida effekthysteri kan inte uteslutas..) frågan är om responsen räcker för gatbruk, eller om den, med racemått mätt, är "grym"? Ha det kanon! | |
| jag ska köra med ett Holset HX50, och det ska nog funka fint ! | |
| Jag är inne på att köpa mig en Garrett GT40... Finns olika modeller på dom, någon som vet vilken som passar bäst? Har en 325 -88 | |
Bmw ludde |
Vilken turbo är lämplig vid turbokonventering av m50 motorn, utan kompsänkning och ladda ca .4-.5bar ? Den , måste var lite pga platsbrist. mvh |
| Undrar om man kan ta hyra för tråden månntro?? :P | |
tqs |
Om man ska tro diagrammet i broschyren som finns på garrets hemsida är en GT40 lämplig för en motor med 3,5-5,0L cylindervolym och 400-700hk. GT37 (2,8-3,8L 300-550hk) kanske är bättre för gatbruk på en 2,5L M20? |
|
Sant det där.. Vad har Garrett för hemsida egeetligen? Sökte men hittade inget. Om man kollar på Holset, HX50-55 så är ju dessa till för motorer mellan 10-15liter, enligt Holset´s hemsida... |
|
|
var hittade du på holsets hemsida vad är det för adress Länk |
|
Dahlberg |
Här kommer en länk där man kan ladda hem produktkatalogen över Garretts GT-serie. Länk |
|
det var inte garrett utan holset jag vill ha fakta om Länk |
|
| spjuvern: Länk | |
|
Tjena! Om vi säger såhär då: är det någon som kör med Holset HX, eller Garret GT på en gatbil? Ha en trevlig helg grabbar å töser! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.