|
|
|
|---|---|
| Vad har ni för erfarenheter av komforten i en E28 kontra en E30? En kompis ska köpa en billig pendla-till-jobbet-bil och eftersom jag själv aldrig ägt en E30 kan jag tyvärr inte hjälpa honom. Några åsikter, tack... | |
|
E28 är vagnen att köpa om komforten räknas in...Annars så är naturligtvis en E30 roligare att "sladda runt" med. Allt enligt körglädjereceptet,desto lättare bil ju roligare blir det ;) Sedan så räknas inte heller en E30 som direkt trafiksäker när det gäller passiv krocksäkerhet..Om nu detta räknas som + för din kompis. Ps. Har inte så mycket erf. av E30 jag heller men lite har man lyckats "skrapa ihop" under årens lopp Ds. :) Mvh Janne. |
|
|
Jag har under lång tid haft båda samtidigt och E28:an är komfortablare, framförallt är stolarna mycket bättre. Dynorna är längre och generellt sett finns det mer inställningsmöjligheter på de bättre stoppade stolarna och ratten i E28. Ska din kompis ha baksätespassagerare med sig ska han definitivt undvika E30. Plus för E30 är att den är mer körmaskin, medan E28 är en glidare. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Håller med föregående talare, E28 är en go och komfortabel bil där män lätt lastar in passagerare i baksätet. Vill man köra E30 som som är lite lättare att sladda om kring med så bör man välja en med 4 dörrar. Själv har jag alla tre sorterna 2 och 4 dörrar E30 och E28. Favoriten är klart E28 även om den är dyrast att köra. Fredrik. |
|
|
Varför Är 4 dörrars varianten av E30:n bättre än Coupè modellen? Jag är inte så himla bra, men det är omöjligt för er andra att vara bättre! =) |
|
| Robban B. För att den är enkel och smidig att ta sig i och ur med fyra dörrar. | |
|
Ok, det beror på hur bekväm man e asså:) Tycker inte den bekvämligheten uppväger utseendet mot 2 dörrars Coupèn... Jag är inte så himla bra, men det är omöjligt för er andra att vara bättre! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.