AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.043

Aerodynamikpaket för e46

po
56
pollywolf
318i Sedan -01
Hej!

Är det någon som har köpt och monterat ett Aerodynamikpaket för e46 (BMW Orginal tillbehör)?
Är ni nöjda?

Hälsningar,

PollyWolf
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Har inte gjort det, men om jeg gjorde det, skulle jeg absolutt være nöjd. Hva er anledningen til din fråga? :)
po
56
pollywolf
318i Sedan -01
Jag funderar lite på att köpa ett Aerodynamikpaket till min bil. Håller på bläddra lite i BMWs tillbehör katalog du vet. Då blir man lite sugen på visa saker ;-)

PollyWolf
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Utseendemessig er M-paket et stort lyft til en vanlig E46. Passformen på de orginale delene bør være optimalt, i motsetning til andre kopier som til eksempel Rieger M3-look. Lite svårare å få på plass, mener jeg å ha lest her på forumet.

Husk at lackering kommer i tillegg, det utgjør jo også en god del av prisen.
bm
120
bmw2Dbone
325i m-sport-06
passar det även på E46 utan faceliften.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
bmw2Dbone: Selvklart. :)
bm
120
bmw2Dbone
325i m-sport-06
Har läst lite inlägg om m-fronter men inte fått nån klarhet

Passar en bmw org aerodynamik framspoiler (den som sitter org på faceliftade 320i M-sport-03) direkt på en E46 (inte facelift)
fick svar här av Morten,men det verkar ju som julafton att den skulle passa rakt av.
Har hört att man måste byta kablar till dimljusen,samt dra om luftkanalerna till kylare och bromsar.
Vad ligger den i pris framspoilern,bättre att fråga här än återförsäljaren här hemma,dom har inte alla hästarna i stallet om ni förstår.
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
bmw2Dbone:Det passar men du måste köpa nya luftkanaler som passar till den nya fronten kablarna till dimljusen passar ochså men du måste köpa nya dimljus förstås.Det går rätt fort att byta har själv gjort det tar max 2tim.

Lycka till
bm
120
bmw2Dbone
325i m-sport-06
Tack så mkt för svaret master.
finns det nån beskrivning hur man river
gamla fronten.
Här finns en utförlig beskrivning på hur man tar bort fronten på en sedan: Länk

Man måste även byta främre inneskärmar.
titta på Länk de säljer bmw orginal till bättre pris än bmw. Dessutom totalt komplett med allt du behöver.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
bm
120
bmw2Dbone
325i m-sport-06
Hur mycket går aerodynamik frontspoilern på hos bmw
Sök på ämnet. priset har kollats upp flera gånger. om jag inte missminner mig hamnar de totalt med motage inkl lack på ca 10 kkr för fronten.

BMWCS Syd #05392
Sök på ämnet. priset har kollats upp flera gånger. om jag inte missminner mig hamnar de totalt med motage inkl lack på ca 10 kkr för fronten.

BMWCS Syd #05392
bm
120
bmw2Dbone
325i m-sport-06
Varför måste man byta luftkanalerna,är det för att fronten inte passar annars, eller är det bara för att kyla bromsar och kylare.
bmw2Dbone: Om man inte byter lyftkanalerna, så får inte bromsarna kylning, dom som sitter original på bilen är inte i närheten av vart Mspoilerns placering av luftkanalerna är.

MVH Danne.

Länk
bm
120
bmw2Dbone
325i m-sport-06
Ingen som vet vart nånstans man kan beställa bmw-org aerodynamik fronten +alla tillbehör som ingår i ombyggnaden.
Har pratat med bmw i växjö med dom måste plocka ut alla delar en för en,det är knappt nånting som stämmer med den gamla.
Det borde finnas en manual med alla delar för ombyggnad av 98-01,det måste finnas 1000 tals personer som vill bygga om sina bilar till aerodynamikpaketet istället för det gamla tråkiga.
po
56
pollywolf
318i Sedan -01
Titta här:
Länk

De kanske har en del.

====
The driving Dutchman
Länk
bm
120
bmw2Dbone
325i m-sport-06
Är det verkligen bmw orginal grejer,eller är det bara avgjutningar.
po
56
pollywolf
318i Sedan -01
Det törs jag inte svara på.

====
The driving Dutchman
Länk
De säljer bmw orginaldelar, men priserna saknar moms och valutaskillnaden är 1skr=1.20 dkr

BMWCS Syd #05392
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.