AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
637

Baklyset på bakluckan fungerar inte.

Jag är en glad ägare till en BMW 525-91 sedanmodellen, där bakluckans baklyse helt plötsligt slutat att fungera. Jag har kollat samtliga lampor och de är hela allihop, samt säkringarna som även de är hela. De yttersta baklysena som sitter på själva karossen fungerar dock. Kan det verkligen vara så att någon kabel i själva kabelstammen har gått av i böjen vid övergången från kaross till baklucka? Jag är tacksam för alla förslag och ideer på vad det kan vara för fel.

Mvh Jörgen

BMW-DREAMER
Jag glömde tillägga att jag precis köpt bilen och att instruktionsboken är på Tyska :-( Så jag undrar om det finns säkringar på fler ställen än i själva motorhuven?

Mvh Jörgen

BMW-DREAMER
530IA-93
Hej Jörgen!

På bakluckan sitter bara backljus och dimljus!

(BMW EN BIL ATT TRIVAS I)

Mvh Hoffe
*skratt* Ja det var ju bra... Jag får nog ta och slå på dimljusen så att jag vet vilka lampor som lyser till det blir dags att använda dom...*skratt igen*

BMW-DREAMER
530IA-93
Det är ju kul att du kan skratta! Hehe vilken härlig bil skratt och komfort för samma peng!

Mvh Hoffe
Tips för att få lite koll på bilens elsystem och övriga funktion är ju att dra in på mekonomen och köpa en haynes-bok för några hundringar. Finns iofs fler märken än Haynes, men då blir det dyrare, och antagligen på engelska.

Forumet här ställer ju annars mer än gärna upp med hjälp, men ibland kan det va skönt att ta med texten ut till bilen :)

Lycka till i framtiden!

// Björn Eriksson
Tack för råd! Jag har en del att lära mig innan uppenbarligen... Bilen gillar jag skarpt, så ett och annat smärre fel har jag överseende med... Det var ju i alla fall glädjande att jag slapp ett elektriskt fel, vilket jag först trodde att det var... :-)

Mvh Jörgen

BMW-DREAMER
Så då fungerar allting då?

Instruktionsbok på svenska kostar inte så många kronor hos BMW=)

Hej kilen!

Jag har precis ställt av bilen för vinterhalvåret och det är 27 mil till garaget där den står, men jag åker upp om ett par tre veckor igen och då så ska jag kolla det här med lysena.. Jag hoppas ju att allt är som det ska... :-)
Vad bra att man kan köpa en instruktionsbok på svenska hos BMW, det trodde jag inte... Så tack för information!

Mvh Jörgen

BMW-DREAMER
530IA-93
Jörgen!
Den kostar 119 kr på BMW.

Mvh Hoffe
Hej Hoffe!

Tack för tipset! Jag köper den direkt...

Mvh Jörgen

BMW-DREAMER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.