AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.057

Blackrace i Mariestad!

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Ni BMW ägare som kör race runt om i Skaraborg kommer förmodlingen få tillfället att köra blackrace nästa år. Kommande vecka har vi ordnat möte med kommun, polis mm för att diskutera körningar på Haggårdsrakan i Mariestad. Använd gärna denna "tråd" för frågor kommentarer mm. Vi söker bl a några eldsjälar som kan medverka, gärna BMW ägare :)

Jag har uppfattat att det är ett antal BMW bilar i bl a Mariestad som då och då mäter sina krafter på stadens mörka industrigator. Hör av er, nu har ni möjlighet till legal kraftmätning.
//Anders
Jag kan väl svara för Lidköpings räkning! Detta låter MYCKET bra och roligt. Jag själv kan väl tänka mig att engagera mig lite extra. Efter att Pallers Gatbilar lagt ner i Lidköping finns det just nu inget. Detta har vi tänkt att ändra på så ett nytt forum är på G upp.

Ansvarar gärna för information till Lidköpingsbor med omnejd genom detta.

Bara att höra av sig om ni behöver hjälp. Min mail finns i profilen!

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Låter kanonbra Robban. Jag för detta till anteckningarna. Kollar av "tråden" och förmedlar intresset inför mötet på torsdag.
/Anders
Ok, vi får se hur det går då... ett forum kommer onekligen komma upp iallafall. Så en informationsplats åt er där är given när den är färdig!

---
Mvh.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Gladiatorn: Såg att Du var från Tyresö, men har för mig att Skaraborg ligger långt, långt bort... Är avståndet acceptabelt från 08-riket så skulle jag gärna dyka upp den dagen det bär av på riktigt..

/Caspar
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Jo det är lite avstånd mellan 08 till skaraborg. Är fd m-stads bo :)

Som det ser ut efter dagens möte (mkt bra möte) med kommun, polis, motorsällskap mm och blackrace gbg, så blir det med största säkerhet av att köra blackrace i Mariestad. Jag eller Claes på Mariestads motorsällskap behöver nu bara komma i kontakt med folket som engarerar nattliga race i området. Utan dem inge legal racing.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Bara att gratulera!

Vi här i Borås drev igenom detta i våras hos oss och har fått det att fungera riktigt bra tycker vi. Har även haft möten löpande med polis och kommun, och de enda som har haft minsta lilla kritiskt att säga är vänsterpartisterna i vägförvaltningen... Inte helt oväntat dock.

Lycka till och är det något ni behöver hjälp med så säg till! Med lite tur så kanske jag kan hjälpa till med hjälp av den lilla erfarenhet jag har dragit på mig under året.
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Klockrent! Jag är i Borås då då, har ett ställe utanför Hökerum vi kan kanske mötas upp vid nåt tillfälle? Kan jag ju åxå passa på å få lite "värma däck tips :)"
Vi valde "missnöjespartiet" i Mariestad som fick flest röster i valet hehe...så allt kan ju bara bli bättre i den sta´n hehe.

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Absolut! Låter som en kanonidé! Skicka mig ett mail när du planerar att dra dig mot trakterna så kan vi lösa det!

Är du här i Borås på söndag så är du jättevälkommen att delta på vårt utvärderingsmöte som vi som arrangerat skall ha själva utan myndigheter för att sedan ha ett utvärderingsmöte tillsammans med dem.
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Japp de gör ja.

Nej, tyvärr är jag inte i Borås. Skall köra årets sista SuperStage i Stockholm. Men är mkt nyfiken på vad ni kommer fram till.
Låt höras.
Tjena Gladiator´n, va det du som hade skickat mail till mig för ett tag sen? Om det nu va det så kommer jag att ringa dig i veckan. Det vore ju riktigt kul om det kunde bli lite lagliga race här omkring, polisen har ju verkligen varit på G på sistone.

Mikael Melander
Länk
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Tjenare på dig, jo de va ja som mailade. Sjyst om du kunde ringa. Jag har provat alternativa vägar för att få fatt i dig hehe...

Mailen från er hemsida funkar inte verkar det som. Sände mail idag som studsade tillbaka.

Som sagt va det saknas just bilburna som brinner för StreetRace. Kör de sedan BMW så e de klockrent:) Allt e klappat å klart förutom just detta. Så vill du/ni skriva historia å köra fort utan böter så är det dax nu. Vi hörs då!

//Anders
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Nu har det bokats förarmöte på måndag den 27 okt och platsen är Rattuglan kl 18:00.
Alla racesugna Bimmers är mycket välkomna. Representanter kommer utses som kan organisera det hela. Mer går att läsa i forumet på www.blackrace.nu

//Anders
Anders:
Nu är våran sida snart reggad. Här kommer ni som jag skrev i mailet kunna nå ut till oss i Lidköping, Skara osv... är gärna med som informations förmedlare... ställer eventuellt upp med mer då jag verkligen är en entusiast...

Behöver ni hjälp är det bara att höra av sig... Sen om vi kan vara med och organisera är väl kanske tveksamt... är väl bättre ni i M-stad gör detta...?? Men som sagt, jag hjälper mer än gärna till!

---
Mvh.
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Robban,
Nu är det grejjat med Blackrace i M-stad. Fundera på om inte ni skulle lära av M-stad å starta samma i Lidköping? Det kan ju hinnas med att grejja start i både Lidköping och M-stad nästa år. Vilket Streetrace år det skulle bli hehe...
Gladiator´n:
Jo, det vore faktiskt mycket roligt.... vi får väl fundera på detta.. =)

---
Mvh.
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Robban;
Koppla ihop dig med Melander (se ovan) han håller på å få grepp på prylarna. Använd gärna referenserna de skaffar sig på Mariestads Kommun å Polis så kan ni i princip starta processen omgående. Det finns en egen tråd på www.blackrace.nu forum.
Pe
159
Pechy
325 iM -89
något datum klart för första racet??

325 im med Ny lack å roligare
motor till sommaren
Nä, men till våren ska det nog bli av iallafall. Jag träffade en av medlemmarna i MMS och han sa att komunen hade godkännt rakan som vi ska köra på, det som behövs nu är bara en skiss över upplägget. Var vi spärrar av och så.

Mikael Melander
Länk
Pe
159
Pechy
325 iM -89
ok,får titta upp te våren då..drar med lite andra smålänningar då me...

325 im med Ny lack å roligare
motor till sommaren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.