|
|
|
|---|---|
|
Misstänker att det är min LMM som håller på att ge upp. Har KCR-box monterad och vid fullgas, så tvekar motorn i flera etapper. Gör jag tex. 5 fullgas-acc mellan 50-110 på 3:an så kanske en accning går felfri, de övriga så bryter det lite då och då. Går det att felkolla LMM:en? bilen är en 320d -01 med 14000mil. Diesel-räsern | |
whywhy99 |
Jag har nuss bytt min lmm, verkstan talade om för mig att kcr boxen gan ge rejäla problem. En del bilar går inte alls. |
|
fick du det på garanti eller pröjsade du själv? Diesel-räsern |
|
|
bytt på 330d:n vid 4000 mil. Dock UTAN trimlåda monterat. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Göran: vill inte ta bort min trimlåda för den går ju så himla gött nu =) Men hur var det egentligen. Gick det att "felkolla" HFM:en? Diesel-räsern |
|
| gammal tråd men iaf: Fick min HFM bytt idag, har haft små "tvekningar" vid acceleration..dom är nu helt borta! Sen kan jag ju konstatera att bilen känns betydligt segare utan KCR-box...plockade ur den när jag lämnade in bilen på BMW. | |
|
ja, jag bytte min efter denna diskussionen varit och det blev även här en väsentlig skillnad! Det tråkiga är att jag börjar misstänka att ett byte är dags igen, och jag fick se nu att dieselmeken fick byta efter bara 4000 mil.. min har gått 5000 nu sen bytet.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Jag har en 330d som jag hade exakt samma problem med.... För att komma billigt undan så köpte jag en LMM från en audi (deras verkstäder har ett utbytessystem på LMM och kostar då endast ca 900 kr jämfört med BMW:s nästan 4000 kr). Efteråt så måste det läggas in ny programvara i bilen för att det ska fungera... Om du vill ha ut bra effekt i din BMW Diesel så rekomendarar jag att lägga in ett nytt program (som de kallar chippa bilen), de lägger då in ett program som höjer effekten.... På en 330d har du 184 hk och 390 i vrid efter "chippningen" (programmet) så har du ut över 200 hk och 450 i vrid. Mycket bättre än de så kallade "boxarna" |
|
| Hej hade problem med min LMM för ett tag sedan. jag tog då loss den och spolade ren den under varmvattenkranen en bra stund och satte tillbaka den. Och den har nu rullat 2000 mil utan problem. | |
|
LMM började bli kass på min förra diesel, 320d -99, efter dryga 17.000 mil. 120d:n har gått problemfritt hittills, passerade 5.000-milastrecket häromdan - ska bli intressant att se om BMW kommit tillrätta med problemen! /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.