|
|
|
|---|---|
|
var ute i fredags och körde lite, träffade på en bekant till mig som nyligen köpt en bmw 318 -88, borde ju inte alls vara några problem att köra ifrån tänkte jag. min bil är chippad och hans är helt orginal. sen när vi väl var ute på en större väg så drog han iväg framför mig och jag hade nästan svårt att hänga med. jag tycker att något borde vara mer eller mindre galet med min bil för inte ska jag väl behöva kämpa för att hänga med en 318 ? någon som har några ideér på vad som kan vara fel ? | |
Dark Rider |
gasa för lite=) |
| inte är det det inte... höll fullt ett ganska bra tag... | |
jocker18@home.se |
ja, var det en 318is och din med dåliga tänddelar å taskig tändning så vore det väl inte så konstigt, men något sådant nämner du ju inte. går din som den ska? inga problem? BmW - enjoy! |
| Noterar att du har katalysator på din bil, då har du oxå en lambdasond och är denna sliten går bilen sämre. Det är faktiskt en slitdel som bör bytas efter cirka 15000 mil för maximal prestanda. Det är bara en teori, det kan vara tusen andra saker också. Det kanske till och med är så enkelt att din bil har levt ett hårdare liv än din kompis 318 och är mer sliten? Gör kompressionsprov, kolla bränsletillförsel, lufttillförsel (bytt filter på länge?) och tändningen som föregående talare nämner. Lyckta till! | |
|
vad jag vet så är det inte en iS, alla filter bytta för ca 200 mil sedan, tändningen ska jag nog ta och kolla upp imorgon. hans bil har levt ett lite snälla liv än vad min har gjort, fast det är inte så mycket. dom har även gått lika långt så slitaget på bilarna borde vara ungefär detsamma (båda är skötta ganska bra). är det mycket besvär eller pengar i att byta lambdasonden ? |
|
Perkka |
Is-en fanns inte med 16v -88 iaf... Den kom -90.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.