AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
898

Köpläge 528 iA 5500 mil?

da
75
dagskjo
528iA-98
Hej, tänkte höra vad ni tror om denna:

Svensksåld 528 iA 98:a 5500 mil garanterade!
Inte ett stenskott, inte ett dammkorn i motorn, bilen är HELT i nyskick.

Övrigt:
Steptronic multiratt antispinn CD mm......

Är 175' rimligt pris?//
sjukt lågt milantal, ganska dyrt tycker jag, å andra sidan kostar det rejält att få låga miltal!

Oklar utrustning, schiin? navi?

/Simon
Som Simon säger men kan man tåla knappa 10 000 mil bör man få samma bil betydligt billigare....

Sv såld dvs "standard" ( komfort paketet men multiratt, regnsensor,CD mm) och KANSKE skinn sällan mycket mer godis än så tyvärr

da
75
dagskjo
528iA-98
Uppdatering av infon:

Den hade gått 3400 mil, och priset hamnade på 162'
bilen har inte ens rullat när det regnat, således inte vinterkörd.

Bilen skulle kunna säljas som NY ;-)....bilen synad utan anmärkning.

Fortfarande är dyrt?
Bilen är dyr jämfört med andra 528or från 98:a, men då har de gått 10 000 mil och däröver....vill du ha en bil med ett sjukt lågt miltal som dessutom verkar vara extremt välvårdad, med en utrustning du vill ha känns det som ett mycket bättre köp än de 528 97-98or med 12000mil+ för 129, 139, 149KSEK som annonseras.

Lycka till!

/Simon
Som simon säger: för "lågmilar fetischisten" ( och Sv-sålt fetischisten..) är det ett klipp, är du bara ute efter bra bil at köra med i nåt år kan man lika gärna ta en på ca 10-12 000 mil för 129/139/149

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Själv ska jag ner nu på onsdag och hämta en 528iA touring för betydligt mycket mer än 162k med ungefär samma miltal.
Det är lite som Gasar-Magnus säger, ska man bara ha bilen i något år så är det nog "bättre" med mer mil på mätaren.
Herren som ska ha den jag hämtar nu har en benägenhet att ha sina bilar i 6-8 år, därav att vi köper en bil med så få mil som möjligt på mätaren.
Detta blir fortfarande billigare än att köpa en ny japansk historia.
Så ditt svar på frågan Nej det är inte dyrt.

Min 528i Touring
Länk
Klipp till! En sådan bil kommer alltid kosta mer än de vanliga 528:orna med 10-15ooo mil och halvdant skick. 162 kkr är inte så svettigt för en svensksåld bil i perfekt skick och med enastående få mil.
da
75
dagskjo
528iA-98
Bilen skall hämtas nu till helgen och handpenningen är redan betald..... :-)

Tyvärr har förra ägaren tagit med sig CD-växlaren till sin nya 540, men kablar och fästen finns kvar, är det någon som har tips på var man hittar en sådan och hur mycket man får ge?

da
75
dagskjo
528iA-98
Hittade just svaret på min egna fråga angånde CD:n här på siten, läst någonstans att man bör söka först och fråga sen...;-)
Det kan bli en dyr historia med CD-växlaren. Brukar bara vara BMW:s originalväxlare som passar och den är inte billig. Pröva sökfunktionen där står det mycket skrivet i ämnet.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det finns nog alternativ det bästa är ju att kablaget finns där.
Alpine ska ha en växlare som ska passa. Alpine är en av originalleverantörerna

///MVH Hasso
FYI gentlemen: Sony CDX T69 med interface för BMW ( egentligen Connects2.co.uk) kostar ca 3500:- ( ca 3200:- på www.sonic inside.com) Sony är ÅF även för adaptern här i Svedala
Sony CDX-T70MX ( som ovan men tar MP3 är ca 1500:- dyrare)
Sony är t.o.m. mindre än Alpinen
Och skall enl info på connects2 hemsida kan man sätta interface burken bak om man redan har kablage ( BMW i UK spec enl. hemsidan.)

da
75
dagskjo
528iA-98
Ovanför själva styrenheten bakom luckan sitter idag en kassettbandspelare, kan man byta ut denna enkelt mot en CD enhet?
visst kan man det ca 6000:- på BMW ( om bet är en Buisiness vilket det torde vara i en 528) är det en Reverse är det ca 10-12 000:-

da
75
dagskjo
528iA-98
Nu står bilen i garaget.....en otrolig bil!! 528:an överraskade verkligen mig efter att bara ha kört 523 tidigare.
Den svarar verkligen bra på gasen, framför allt då sporten används-vilken den gjorts sedan bilen hämtades :-).

Har en liten fundering kring lådan, hörde av en kompis att automatlådor mår bättre av att köras på sporten, är det så?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Varför skulle den gör det ???.
Då får du aldrig i sista växeln dvs lockupen som exempel.
Sportläge används när det är befogat, dvs nästan aldrig :))
Men det är ju du som tankar så valet är ditt.

///MVH Hasso
Hasso: förstör nu inte "nybils glädjen" du vet själv hur du säkerligen lekte med steptronicen när du nyss köpt din vagn...och hur lite man använder den numera...

men dagskjo: det tar en stund ( upp till 15-20 min ibland) innan automaten ( som är adaptiv) "lär sig" din stil , inte helt 100 på om den sen nästa gång "minns" eller lär sig på nytt, Hasso??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.