|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett par 16 tums original-fälgar till e-38 med vinterdäck.Jag undrar om dom passar på någon annan modell storleken är 215/65-16. trucker | |
Ras.mus |
De går till 5,6,7,8-serierna och även någon M3:a som har fem-bult. 3 serien hade gått om den inte hade haft ET40, alltså hjulen kommer 20 mm för långt ut... Sen kommer frågan om rullomkretsen förstås in, och hjulen är ganska så stora tydligen. Tror de är för stora även för din bil egentligen men jag är inte säker. Vad har du för mått original till din bil? Brukar stå på insidan av dörrkarmen... |
|
Funkar till de modellserier som Ras.mus nämner, men dock inte till E39 där navhålet är större. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
215/65-16 är original-storlek på regbeviset trucker |
|
|
215/65/16 funkar bara på E38 så vitt jag kan se. |
|
Ras.mus |
Ja, så fälgarna passar alltså många bilar men däcken är lite för stora för en del... Sen beror det ju på hur nogräknad personen är, 5% får det skilja på rullomkrets men 10% är oxå lugnt om man inte sänkt eller gjort liknande saker med frigången i hjulhuset. Men det stämmer att E39 har större navhål, typ 1 mm eller så. Fixar iofs en fälgfirma snabbt till om du tvunget vill ha dem på en E39. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.