|
|
|
|---|---|
NiklasE28 |
Hej jag har tänkt att köpa en 730 helst 96-97 sv-såld men den finns bara 94-95 i sverige annars är det import som som gäller jag vet inte om jag har rätt men tittar man på modellguiden här så verkar det vara så. Sen tänkte jag höra mig för om det finns något att tänka på utöver det vanliga,är det några speciella fel på den motorn tex.Det är väl samma v8 som sitter på 530?För övrigt så är det en jävligt snygg bil. //Niklas |
|
Niklas, 728 började tillverkas i spt 1995 och tog över 730 plats i programmet, möjligen kan du hitta några 730 som kvalat in som årsmodell 1996, men några 1997 kommer du inte att hitta. Själv har jag ägt 530i v8 och har nu 528i 97:a, 2,8l sexan känns starkare, bättre bottendrag, samt runt 2dl mindre förbrukning i alla lägen. Enda nackdelen är att inte mullret är lika trevligt möjligen. Önskar dig lycka till. Annars är min 528i 97:a till salu för 129 000, hör av dig om det känns intressant!! Håller för övrigt med om att e38an är assnygg!! MVH Simon Simon |
|
|
Simon: 129' för en 528 97??? Drömmer jag? Du måste väl kunna få mer än så för den, eller. Åtminstone 150' tycker jag nog du skall begära. Om du inte får det så behåll den, det är ju en kanon bil! Mvh Christoffer |
|
|
Stoffe, det verkar inte bättre, jag får konkurrera med alla extremt billiga bilar...börjar lågt. /S Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.