|
|
|
|---|---|
|
jag undrar ifall någon här har några erfarenheter eller vet skilnaden på turbo grenrör till en sexa alt1 där dom första tre går ihopp till ett rör i en kolektor och det ensama något grövre röret går upp till ena porten i turbon och så lika dant på dom resterande tre \I/ \I/ I I \ / tubo mot alt2 där alla rör går hela vägen fram till turbon men delade ingångar I I I I I I \ I I I I / III III turbo någon som vet något för och imot Länk | |
Rotti |
alt1= klåpare . du bör bygga ett i puls split men det kan ju ärtan göra åt dig..mvh Henrik |
|
alt 1 ska ge två pulser och då ge bättre vrid alt2 ger mer topp effekt på höga varv är vad jag hört nu vill jag höra fleras åsikter Länk |
|
|
Vrid är farligt för drivlinan vettu, usch de vill ja inte ha! Drömmen är ju typ 800hk samt 500nm skulle vara perfekt |
|
Lotus Samuel |
jag byggde som alternativ2 eftersom jag tycker det borde va mest rätt. Men det är riktigt lurigt att få 6st rör att gå ihop med varandra snyggt och samtidigt få en kona i mitten där dom möts. Andreas: Om du bygger en högvarvig motor får du ju dom egenskaperna. var har du lagt ditt varvstopp? |
|
8000 iår, 8500 nästa år... vågar inge mer pga orig vev |
|
| Eller 9 kanske....? Ska kopian överträffa orginalet? :-) | |
| Blir det billet vev för dig Bäckis? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.