|
|
|
|---|---|
|
Hur märker man/mäter om nivåregleringen fungerar ? Annars vart börjar man felsöka ? FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) | |
|
Lasta bilen tungt och se om den justerar höjden. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Funkar bara med motorn igång. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Kör en sväng till tyskland, fyll med vin, öl och sprit. Ta med dig några polare, så kan ni ta in 4 gånger så mycket. Om bilen hänger över bakhjulen som grannens volvo, så vet du att du ska ta en titt på systmet. ;) Bentlyes bok rekomenderar att man testar med 200kg över bakaxeln, i trunken.Man ska mäta mellan skärmen och till nedre fälgkanten före och efter, så ska de vara ungefär lika. |
|
|
Hejsan wadel! Får du nåt felmeddelande?Typ"suspension levelling"som inte går att nolla bort utan att stänga motorn eller har du sett några läckage. Mvh Dic. |
|
|
Nej jag får inget felmeddelande. Dock tänkte jag lasta på bilen på ett släp och åka bort till SBP och regbsiktiga snart så jag vill veta 100% att bilen är som ny , vill inte ha några frågetecken eller osäkerhetsfaktorer. Jag får helt enkelt lasta 200 kilo blästersandsäckar i baksäte+baklucka och sedan låta någon starta bilen och se om något händer med karossnivån i förhållande till marken. Sitter det inte någon givare någonstans som känner av nivån på kaross ? borde det göra ? |
|
|
Tjenare, det sitter ett stag tvärs under bilen i bak som påverkar en liten arm, som i sin tur påverkar en givare, det är även denna som allt som oftast kärvar eller ärjar sönder inuti. Om bilen inte höjer sig så pröva med att smörja upp staget lite. Om du får felkoden "suspension leveling" så pilla isär själva givaren och byt ic-kretsen (benen brukar ärjas bort) kostar max 20kr hos någon elektronik firma. Lycka till. mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.