|
|
|
|---|---|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag undrar om den Alpina B12 som står på Jarlsbilservice är i gott skick? Det gäller den från -91 Ni kan hemsidan, www.jarlsbilservice.com Jag vill ha en B12 men det är riktigt svårt att hitta en fin sådan =( Bör man byta olja o filter i motorn och skölja med ny olja i växellådan som det första man gör när man får den? Snälla hjälp, det handlar om väldigt mycket pengar som jag lika gärna kan lägga på en "vanlig" 740 om det inte e lönt med V12... //Mavve |
|
Bilhuset i Lindome säljer en B12 just nu! Det är en med 5.0 litermotorn och lacken är svartmetallic, var och kollade på bilen från utsidan och den var ganska fin! ^___________ ^/___________\ (uoo=00=oou) |=o=====0=| |
|
|
Maveric: Jarls har ett solidt rykte och jag har aldrig hört talas om att någon blivit "lurad" av dom. De brukar i princip alltid ha reko bilar, samt är fruktansvärt duktiga på just alpina. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
B12:an i Lindome har jag också tittat på och åkt i och den verkar vara i bra skick förutom att någon klåpare har monterat stora högtalare i hatthyllan bak! En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
maverick; Jag var och tittade på och provkörde B12:an hos Jarls. Den är fin, ingen rost och fräsch i största allmänhet, går bra. Jag är lite speciell (läs konstig) så jag köpte inte den utan en annan B12 istället men jag tror nog att du lugnt kan köpa den. Nuvarande ägaren bor i Jkpg och Jarls skall sälja den åt honom, jag har förtroende vad gäller deras bedömning av bilens kondition. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Tack för svaren. Vad som är konstigt tycker jag är att den inte har sk. alpinasäten, alltså den strimman som de flesta alpina har. Jag fick ditt mail BMW-beroende, tack så mycket. Är den inte lite väl dyr? Har den rätt pris? Jag vill gärna ha telefon i min bil och det finns inte i den, vad kostar det att få en sån? över 10tusen eller? |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
maverick: You´re welcome! Det var inte alla B12 E32 som hade den där Alpina-strimman i sätena. En fräsch B12:a kostar ungefär så mycket, jämför man med de, kanske något tivelaktiga, B12:orna i Tyskland så ligger de ju ungefär där...men de har man inte sett eller provkört... Telefon - du menar en BMW original, ja den kan nog kosta en del, kolla med BMW vad de har för alternativ. Lycka till! /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Även om det skulle ha funnits en telefon i den så skulle den vara obrukbar i Sverige, då den med 99% säkerhet är en sk. D-Netz och endast fungerar i Tyskland. Den GSM telefon som du säkert syftar på kom nog inte före 1994. Det finns däremot bilstereo med inbyggd GSM-telefon med lur samt hands free att eftermontera i orginalstereo facket. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.