|
|
|
|---|---|
|
Jag har planer på att antingen turbokonvertera en 325 eller en 635a men har lite funderingar ang insprutningen.... Om man bytar spridare och bränslepump.. kan man då få in tillräckligt med bränsle eller måste man byta hela bränslesystemet? Givetvis förstår jag att det gamla måste mappas om. Men hur funkar insprutningen med nya spridare och bränslepump? Vad är det som sätter begrännsningarna spridarna eller elektroniken? Tack på förhand... gör lumpen så kan inte kolla svaren så snabbt! Om Saab är en bil tycker jag det är synd att kalla min bmw en :) | |
| Beror på hur mycke effekt du ska ha men ett billigt sätt är att köra med orginal spridare och extraspridare på tryckvakt !! | |
|
Egentligen så är jag inte så jätte intresserad av att få ut någon hög effekt. Detta projektet är egentligen bara för att lära mig turbokonvertera. Få den att gå rent med turbo på. Men går det bra så byggs ju givetvis projektet vidare med vassare kammar mm. Men som sagt vad sätter begränsningarna på hur mycket bränsle man kan mata? Om Saab är en bil tycker jag det är synd att kalla min bmw en :) |
|
|
Kollade lite på Smt6. Om man sätter dit en sådan och 6 stora spridare borde väll problemet vara löst. Eller klarar det inte mata en 3.5l motor med 1.5 bars laddtryck ? (kommer inte ladda så mycket men man vill ju ha lite att bygga på om man skulle få för sig att sänka kompressionen) Om Saab är en bil tycker jag det är synd att kalla min bmw en :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.