|
|
|
|---|---|
|
Hur skall sladdarna sitta på en starmotor på en 325 -88 det är ju en stor svart sladd en röd slad en svart till men mindre o en jätte liten sladd det är inte ett liv i min???? /Subarujohan | |
|
Ingen som vet?????? /Subarujohan |
|
|
Det brukar vara så här: Grov svart på den grova bulten på solenoiden, inget att ta fel på. Halvgrov röd går till generatorn eller hur? Skall sitta på samma bult som föregående. Mindre svart bör vara start + från tändningslåset, den sista kan vara + ut under start till tändspolen om du har sån med ett förkopplingsmotstånd. Det underlättar om du säger kabelfärger och ev. nummer på anslutningarna. Om du är osäker så kontakta en bilelektriker, inte bra om det blir fel. FP |
|
|
Ja en stor svart o röd är kopplade på samma o sen är det en lite mindre svart o en jätte liten svart med gult på med vet inte om det har gått någon säkring för det lät som det första gången jag vred om nycklen sen efter det så är det inte ett liv men kan inte hitta någon säkring som är sönder i boxen där framme i motor utrymmet eller finns det flera ställen det sitter säkringar på???? /Subarujohan |
|
bmwsteffe |
Den gul/svarta har en hona(sitter på kabeln)/hane(sitter på startmotorn) kontakt eller hur!?? den kommer från tändningslåset men en till liten svart har inte jag..hmm finns bara en jordfläta o rödkabel (till generatorn), en stor svart från batteriet (+ till startmotorn)...ps min är också död men d beror troligtvis på nåt annat kan vara mitt larm som strular...ds |
|
Men det är inte samma på 325an som på 320 det är det inte på min 320 där är det bara 3 sladdar o på 325an 4 sladdar?????? Är tacksam för svar! /Subarujohan |
|
|
Jag fattar inget var o köpte en startmotor o kopplade in den vred om nycklen klick sa det sen var det inte ett liv i den startmotorn mer har testat att bara köra runt den med ett vanligt batteri men den är död?????? har jag kopplat fel 325a -88 kopplat stor svart o röd på samma bult en mondre svart på en annan bult o en svart med gult på på en annan skall det inte vara så???? /Subarujohan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.