|
|
|
|---|---|
|
Hej! ursakta om det inte finns nagra prickar over A,A och O men jag skriver fran usa. jag undrar om nagon vet hur manga hk det ar i en Alpina B10 bi-turbo och en B10 V8 3.5l, 4.0l, 4.6l Och deras 0-100 tider. Och det ar om E34 serien jag undrar om tack pa forhand mvh//Fredde | |
|
Vesslan_ Alpina B10 BiTurbo= 360 bhp and 520 Nm of torque, 0-100 km/h time of 5,6 seconds, 200 km/h is passed after around 19 seconds Alpina B10 3,5= 254 bhp and has a torque of 325 Nm, 0-100 km/h time of 7,4 seconds BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
|
Jag glömde......... Titta på www.alpina.de eller www.users.wineasy.se/aahl BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) |
|
|
intressant med Alpina, kanske en ny drömbil att sikta på. Vad jag funderar på är bakvagnen. En stor brist i E39 Touring är att man kompromissat med bakvagnen och lutat ner fjäderbenen för att för bättre lastutrymme. Detta inverkar menligt på vägegenskaperna så att man bör ha DSC för att kompensera detta. Någon som vet om Alpina gjort något åt detta? B10-V8 Touring är ju baserad på 540 Touring. /göran, gubbe/ |
|
|
lite mer om bakvagnar, på förfrågan: * Kolla hur fjäderbenen sitter på en sedan: rakt upp från bakaxeln ovansida till hatthyllan. * Kolla in i en E34 Touring så förstår man avsmalningen av lastutrymet bakom baksätet. * Jämför med en E39 Touring, jättefint lastutrymme, men tar fjäderbenen vägen? * Stick in skallen bakom bakhjulen så ser du skillnade: * Nedre fästet är flyttat neråt/bakåt till hjulhängningen bakkant * Fjäderben lutar typ 45 grader framåt. Det är inte bra för vägegenskaperna, vilket har visat sig i älgtest med E39T. Att "fixa" detta är ett ganska omfattande jobb att bygga ny fjäderhus upp i kupen för att kunna vinkla upp fjäderbenen igen. Tvivlar lite att Alpina verkligen gett sig på detta. /göran, gubbe/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.