AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.048

Problem med startspärr

BM
73
BMWICEMAN
Bmw 735ia -96
Hej

Jag skulle starta min bmw idag. Den har stått ett tag så jag hade ett hjälpbatteri pga urladdning. Det första den gjorde när jag anslöt kablarna var att sätta igång larmet. Det gick alltså inte att stänga av. Försökte med allt tom nödnyckeln men det funkade inte.

Men fick hjälp med det en stund senare. Nu var larmet tyst iallafall och det gick att öppna/låsa MEN den vill inte starta.

Så nu är frågan va fan som hänt?

Kan det va ngt med nödnyckeln att man måste koda om eller???
Larmet jag har är "LASERLINE".

Ponta
antagligen har larmet låst sig alltså kretsen har låst sig borde finnas information om hur man gör/kan få hjälp med problemet.

annars kopplar du bara tänningslåset runt larmet, jag gjorde som så tog nya kablar och gick in till startmotorn och kopplade sen på ström till motorstyrningen så att bilen verkligen gick igång, sen vill jag nog varna för att köra med startmotorn för länge hade inne en bil som var stöldförsök på då hade "biltjuvarna" inte lyckats koppla bort startmotorn så den stog på medans motorn snurrade så den vart kaputt och sen hade dom lyckats förstöra låset till växelspaken så dom fick aldrig ur läge p så det var tämligen ett ordentlig misslyckat stöldförsök man får väl ändå hoppats på att detta var riktiga klåpare skulle dom gå fordon eller liknande borde dom tänka nya banor.
PW
298
PW
E38 735ia-99

Har haft problem med mitt carguard larm med start spärr.Den vägrar att starta ibland.Har en givare att lägget emot tändnigslåset innan det går att starta...ibland så funkar det ej.Konstigt startspärr....vet någon vad man skall göra?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.