|
|
|
|---|---|
H4sse |
Vi har just varit och tittat på en 320i -00 och ringde ett samtal efter där vi fick höra att 320 är svårstartad då det är kallt ca -5 är det någon som haft problem med detta ??? |
|
Har haft min bil sen 2000 och har aldrig haft några som helst problem, men är inte säker om det har varit -5 för den är inte vinterkörd. vet att jag har haft +-0 och då var det inga problem mvh |
|
|
Aldrig hört talas om det problemet på en så ny bil! Jag har aldrig märkt några problem ens när det har varit ordentligt kallt! (-25 eller kallare) Visserligen har man då märkt att oljan har varit betydligt mer trögflytande än på sommaren (trots syntetolja), men den har alltid startat direkt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan b: har du varit i Ryssland eller :))) MVH |
|
|
Tamer, näpp! Men det har varit några riktiga köldknäppar de senaste vintrarna. Dessbättre bara någon enstaka kväll/natt, men bilen är "maxtestad" med godkänt resultat! ;o))) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Følgende er en fråga, ikke en påstand: Jeg har hørt at toppen på bmw-motorer (spesifikt M52?) kan gå fort sönder ved kaldstart. En bekjent som jobber på volvo-verksted hevdet at sjefen hans påsto at han hadde vært borti mange slike tilfeller: "Bmw er skit." Vet ikke om dette er sant. Noen andre som vet? Det var iaf kommentaren jeg fikk da jeg fortalte om mine planer om å kjøpe E39. Personlig mistenker jeg at om det har skjedd, så er det idioter tok-varvet (?) motoren etter oppstart. Da kan man ikke skylde på dårlig kvalité. Har ellers ikke sett til noen tilfeller her på forumet, og ihvertfall ikke med E46 M52TU. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.