AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.190

320 i E46 SVÅRSTARTAD?

H4sse
Vi har just varit och tittat på en 320i -00 och ringde ett samtal efter där vi fick höra att 320 är svårstartad då det är kallt ca -5 är det någon som haft problem med detta ???
Har haft min bil sen 2000 och har aldrig haft några som helst problem, men är inte säker om det har varit -5 för den är inte vinterkörd. vet att jag har haft +-0 och då var det inga problem

mvh

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Aldrig hört talas om det problemet på en så ny bil!

Jag har aldrig märkt några problem ens när det har varit ordentligt kallt! (-25 eller kallare)
Visserligen har man då märkt att oljan har varit betydligt mer trögflytande än på sommaren (trots syntetolja), men den har alltid startat direkt.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Johan b: har du varit i Ryssland eller :)))

MVH

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tamer, näpp!

Men det har varit några riktiga köldknäppar de senaste vintrarna. Dessbättre bara någon enstaka kväll/natt, men bilen är "maxtestad" med godkänt resultat! ;o)))

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Følgende er en fråga, ikke en påstand:

Jeg har hørt at toppen på bmw-motorer (spesifikt M52?) kan gå fort sönder ved kaldstart. En bekjent som jobber på volvo-verksted hevdet at sjefen hans påsto at han hadde vært borti mange slike tilfeller: "Bmw er skit." Vet ikke om dette er sant. Noen andre som vet? Det var iaf kommentaren jeg fikk da jeg fortalte om mine planer om å kjøpe E39.

Personlig mistenker jeg at om det har skjedd, så er det idioter tok-varvet (?) motoren etter oppstart. Da kan man ikke skylde på dårlig kvalité.

Har ellers ikke sett til noen tilfeller her på forumet, og ihvertfall ikke med E46 M52TU.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.