AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.468

Ska jag köpa den X5an?

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hej Autopower folk!
Jag sitter här i valet och kvalet av en X5a.

Jag har nämligen satt upp en lista över vad jag önskar på en X5a av färg och utrustning. Samtidigt har jag satt mig ett max pris på 650.000.

Krav:
2001+ modell, Diesel, Sportpaket, Stor Navi, maks km 70000. Svart, silver eller blå, Max 650.000 Nok, Garanterad KM, Inga tidigare skador. lackering eller bulor/riper.
Ønsker:
- Cromeline, Svart interiör

Har kontaktat 4 förmedlare och många förhandlare. Dom säger nu att en X5 diesel är otroligt svåra att få tag på till den prisen och med den utrustningen. Jag har iallafall fått 2 stk förslag:

1. En bil som står i Frankfurt med i stort sett allt utrustning. Nackdelen med den är KM. 2002 modell som är uttagen 2001.

83.000KM - 650.000 färdig i Norge
Länk

2. En bil som är importerad för 1 år sedan och står i Norge. Samma utrsutning, men har komfortstolarna i stället för sportstolarna. Den har oxå fel färg (enligt mig) på stolar och inredning. Jag vill ha svart egentligen. Denna bil har gått mycket oxå, men det som är största problemet med denna är skicket. Den har en parkeringsskada på dörren och en djup repa på framskärmen. Inte hål in till plåten, men det har blivit en liten bula. en del stenskott, skitig invändigt och är andvänd i ett företag. Allt av detta går enkelt att fixa upp, men det känns inte så kul på en så ny bil. Frågan är bara om värdet blir mycket lägre efter en lackering av detta?

75.000KM - 640.000
Länk
Skal jag ta nån av dessa, och skita i skador och KM, eller är det smartast att vänta? Vägrar betala mer också.. Vill ha ett bäst möjligt köp så att värdeminskningen är minimal.

På förhand tusen tack!

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Hosse:

Varför inte vänta tills en bil med rätt färg/miltal/utrustning finns tillgänglig?När det gäller de pengarna så ska man inte ha för bråttom när jag köpte min bil så hittade jag först min drömbil efter ca:6-7mån.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
starre: Sant det.. Men du vet hur det är, när man har pengarma och är kvitt den gamla så blir man ju så sugen:-)
Hatar att köra Golf nu...

Mvh
Hosse

Länk
hosse:

Tänk så här om du köper någon av dessa och efter 2mån inser att du köpte fel bil hur bra är det på en skala?

Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge:))

Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Starre: Sant det oxå. Men tänker så här oxå. Om jag köper den som står i norge för kanske 620.000, fixar upp den till nyskick för 10.000 - 15.000 Nok. Sedan kan jag skratta åt alla som köper samma bil för 700.000+ i framtiden:-)

Uff.. Svårt det här. Köper jag bensin i stället kan jag välja och vraka, får den billigare och får en bil som är snabbare..

Mvh
Hosse

Länk
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Ni i Norge har ingen straffskatt på diesel antar jag?
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
ps: Stämmer det, men diesel är bara 1 krona billigare litern istället. Beror väl mycke på hur mycke man kör, men skillnaden i förbrukbning på en X5 Diesel eller Bensin är väl riktigt stor tror jag. Oavsett så känns det lite konstigt att prata om bränslekostnaden när man kastar bort så mycke pengar på en bil:-)

Mvh
Hosse

Länk
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Jag skulle definitivt vänta om jag var du Hosse! Om man ska spendera 2/3 miljon på en bil så ska det absolut kännas att det är rätt bil man köper..

Snygg hemsida du har förresten, den la jag med i mina "favoriter".

Mvh Henrik
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
EvergreeN; Takk:-)
Ja, men kanske har "gratis" bil i ett år om jag köper en billig nu.. Uff, svårt det här..

Skal uppdatera sidan i dagarna. Massa nya bilder, information och så flyttar jag den till zite.net.

Mvh
Hosse

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vad kostar bensinvarianten? 4-500.000?
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Uff.. Var med frugan och tittade på den bilen som står i Norge nu igen. Hun blev väldigt förtjust. Ju mer jag ser på den, ju mer gillar jag den oxå. Dom 2 skadorna som är på den, är bara i plåten, så lacken är helt intakt. Kanske man kan få "valsat" ut dom i sverige till en billig peng.
Tror jag lägger in ett skambud i kväll ändå.. Är det inte så att KM på en Diesel bil med automat inte är så farligt? Det är ju en väldigt ärlig bil som kommer rätt från storservicen.
Sitter här och tänker högt bara.

Mvh
Hosse

Länk
Hosse:

Länk

Och ja milen/km är mera viktigt på en bensinare än en diesel

Skam bud hur lågt är det under priset i annonsen?
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Tusen tack!
Det var den jag tänkte på.

La inn ett skambud på 70.000 under listpris och fick den för 60.000 under! Yahoo!
Flera timmars förhandlande i går kväll!

Nu är man stolt ägare av en Svart X5a!

Måste starta en ny tråd tror jag och uppdatera profilen:-)

Mvh
Hosse

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.