|
|
|
|---|---|
| Vilket offset till 7,5x17 eller 8,5x17 till M3 E30. Om någon med erfarenhet vet så vore jag mkt tacksam. OBS! Bilen går ojämt vid tomgång och när jag kör och gasar på så tappar den orken för en kort stund för att sen komma tillbaka igen. Om någon vet, snälla dela med Dig! | |
|
Vilken ET du ska ha eller vad du kan ha? På 8,5x17 KAN du han ET 13 utan att det tar i. Men spårvidden blir liksom gränsfall. Råkade ut för en lite "grinig" besiktnigskille häromdagen som plockade fram måttbandet... /Anders M3 -87 B3 -95 318i -96 |
|
|
kollade med gummiverkstan hemma o dom rekomenderade ET ca 15 på en 8½ x 17tums fälg - stod så i deras papper från fälgleverantören... om du har högre finns kanske risk att dom tar i innåt... mvh danne |
|
|
Hej Anders! Ville bara också fråga vad du har för dim. på däcken och om din bil är sänkt samt vad du har för typ av fälgar. M3 |
|
|
Jag kör med 215/40-17 på schnitzer-kopior. Min bil är sänkt med grejer G-power och Hamann, och det funkar... Men det är ganska trångt vid "innerskärmen" vid fullt rattutslag (kan dra ett papper mellan däck plåt...) Med orginalfjädrar kan man säkert köra med lite bredare däck (225?) utan att det tar i. /Anders M3 -87 B3 -95 318i -96 |
|
Esa |
Jag har 8,5x18 ET20 225x35 det är inga problem men jag har moderat sänkt 25mm och grupp N stötdämparlagring. Det är inga problem vid bankörning (så länge man håller sig på asfalten). Jag har heller inte haft problem med SBP trots spårviddsförändring +18mm/sida. 1.25.62 på Gelleråsen /Esa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.