AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
605

Me 3.0 motor i 326 E36?

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Vill att mi 325:a ska bli rappare. Funderar på om jag ska bulta i en m3 motor o behålla utväxlingen för att få gött stick.
Är alla fästen mm lika?
Vilka problem kan jag komma att stöta på?
Alla tips är välkommna!

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
Tray
Blir nog billigare om du köper en M3-bil istället..
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

Det är inte penga messigt jag tänker på utan praktiskt. Har kört 3.0:a något år och ska jag byta till en M3 så ska det vara en 3.2:a och det är lite mycket pengar för mej.

MVH.Jörgen
second place is
the first looser!!!
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
Tja!

Jag har just gjort det du undrar över. Rent maskinellt är det bara att bulta i. Men det sitter en svart vacuum pryl till bränslet (jag vet inte vad den heter...) vid luftburken. Den måste flyttas. Sen är det enklast om du fixar expantionskärlet från M3 också. Annars är det inga större problem... Det är väl värt jobbet!!!!

www.reptil.nu
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tar tvärstopp i bilprovningen.....

Vid en eventuell olycka lär det bli svårt att få ut någon ersättning från försäkringsbolaget.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
Jo, visst är det så... Men hur är det med turbo då? samma sak där... Man får tyvärr ta den risken med den här hobbyn... :-(

www.reptil.nu
Rotti
Johan b ,, jag tror att dom inte ens märker att det sitter en m3 motor i ,, + att jag har kvaddat en heldel bilar å försäkringsbolagen har inte kollat att det sitter rättmotor i...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Rotti, när hände dina krascher?

Försäkringsbolagen har generellt blivit mycket tuffare på att kolla upp alla omständigheter kring en olycka.
Kan de slippa betala ut ersättning lägger de gärna ner några timmar på att "rota lite"!

Troligtvis hänger det ihop med försämrade ekonomier i bolagen i skuggan av börsens nedgång.

Att besiktningen inte ser skillnad på en M3-motor och en vanlig M50, skulle jag inte chansa på!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.