|
|
|
|---|---|
| problem?har hittat en mkt fräck 850, csi optik,med kompressor,408hk,vill ha,finns på mobile.de | |
|
Sök och begrunda, de finns bara ett företag som ka trimma bilar enligt svensk bilprovning, de är Alpina. De är godkända i sverige pga att de är ett eget bilmärke, och ingen bilförädlare såsom de andra styling/trimföretagen är det. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Du får aldrig igenom den hos SBP såvida du inte återställer den i originalskick... | |
| den är inte byggd av alpina,inte vad jag kunde se iallafall,tele kontakt är uteslutet, mina tyska kunskaper inskränker sig till okvädningsord och sånt. | |
| Länk | |
|
länken fungerar inte ... men du kan ju prova att använda engelska om du ringer till firman. |
|
|
Använd funktionen "fordonet rekomenderas vidare" för att få en kort och fungerande länk. /Simon |
|
Alter Schwede |
Mycket riskabelt måste jag säga. Jag hämtade nyligen en MB 300CE AMG 3.2,,blev ej godkänd på SBP,,så nu grubblar jag över vad jag ska göra ..Nicht so schnell..Annabelle |
|
Om förändringarna är inskrivna i bilens Fahrzeugbrief så blir det tvärnit i tullen. Bilen avviker då från helbilsgodkännandet och SBP släpper aldrig igenom. En polares pappa tog in en ABT-trimmad A6 2,7 Quattro där bilens chiptrim var insrkivet i fahrzeugbrief. Han fick ta bort chippet, notera det i Fahrzeugbrief och sedan ta in bilen till sverige. Väl där så skickade han ner bilen till Tyskland igen för trimning. Så omständigt kan det bli om man intar kollar reglerna först... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| helbils godkänd gäller väl inte en 90 talare?från 2000 har jag för mej | |
| Det gäller, så lägg ner dina planer om denna bilen om du vill ha en bil som blir godkänd, det är mitt råd! | |
| Tullen har väl inget med det att göra men däremot bilprovningen. | |
|
Sanning jari65, det var givetvis SBP som jag menade. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.