|
|
|
|---|---|
|
kanske ni kan spara mina timmar i verkstan, M5an rycker på höga varv och känns kraftlös, har bytt lamdasond,stift,och slängt i redline tillsats. jag har även "nollat" boxen men ryck och kraftlöshet består. tacksam för hjälp att styla en volvo är som att sminka en gris!!! | |
|
Kollat rotorn? Om den är dålig kanske den inte fördelar gnistan tillräckligt bra, dälig tändning? |
|
| Kolla genast!!!!! gummibälgen mellan insug och luftburken, speciellt under. Alltså ta loss den och bänd och vrid på den.... Om det är hål på den så har du hittat ett fel som ger ditt symptom. | |
|
Boder... Tack för tipset. Hade redan kollat, men inte tillräckligt noga. Jag lydde ditt råd, och hittade en tunn spricka runt halva gummit längst in. Ska jag "nolla" boxen igen? Din för evigt. att styla en volvo är som att sminka en gris!!! |
|
|
Hur nollar du boxen? Vad skall nollningen göra? Som du förstår har jag inte full koll på styrboxen men det kommer. Kul att du hittade felet, synd att du kastat bort mycket pengar på lamndan. Har du motorvärmare på din bil? Startade ett krig med min m5:a i helgen, inte för att jag kör på vintern men för att jag inte gillar kallstarter på vår och höst. Trångt som F.N är det och skissen kan inte stämma som följde med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.