AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
487

Display och speglar

Buller
Hejsan!!
Har två problem på min 735a 1988.
1)Efter att motorn har startats händer det ofta att jag får varva motorn, eller till och med köra en 10 – 20 meter innan display på instrumentbordet tänds. Någon som har ett tips ?
2)Kontakten till dom elektriska speglarna verkar ha fått spader. Om jag vill justera speglarna, går dom bara åt ett håll. Detta är samma på båda sidor, alltså troligen en kontakt fel eftersom den verkar ganska slaskig. Fråga hur plockar man ut denna kontakt
(sitter i dörgrebet)
Tacksam för hjälp
// Buller
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Tjenare Buller!
1. Jag hade exakt samma knas med min display (förutsatt att vi pratar om den till CheckControllen) det jag gjorde var att byta "backup" kondingarna på kretskortet, vipps så var problemet ur världen... Och det bässta av allt det kostade mindre är hundra spänn =) Nollställer sig trippen varje gång du slår av tändningen åxå?
2. vet inte hur man får bort den men det är nog rätt att ta isär å göra rent för att lösa problemet

// Henke Bleifuss
Buller
Jep, trippen nollställer sig oxå.
Jag läste faktisk lite om backupbatteri eller kondensatorer, men vet inte om det är det ene eller det annat som sitter i min. Om det är kondinger på ett kredskort, var sitter det om jag får fråga. Jag har just fått tag på en CD från BMW med res.delar och en del springskitsor, men ej hittat det ännu, men den biten löser sig säckert.

// Buller
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.