|
|
|
|---|---|
|
Jag är så trött på alla verkstäder, att de aldrig kan göra ett jobb rätt på första försöket. Jag får alltid gå två gånger för att få det ordentligt gjort. Bellevue bil som lovordats här, klantade till sig alla 3 gånger jag var där. Stockholms bilvård, slarvar, fick gå dit två gånger GW Engeenering, Slarv slarv slarv Ändå betalar man dyrt för att få saker åtgärdade, ioförs. så ordnar de till de fel man gjort när man väl kommer dit igen. MEN MAN SKA INTE BEHÖVA GÅ TVÅ GÅNGER VARJE GÅNG. ÄR SÅ TRÖTT PÅ ATT FOLK INTE KAN GÖRA SITT JOBB ORDENTLIGT. Var bara tvungen att skriva av mig. Mvh H | |
|
du har helt rätt där finns så få som har kvalitets känslan kvar så man blir bara trött på allt. farsan hade en audi förut gick väldigt bra på verkstaden dom gjorde jobbet rätt från början och så missade dom även att ta betalt ibland, värre vart det när han hade sin bmw och gick till icke märkesverkstad då fungerade bilen en vecka sen var det tillbaka igen. |
|
|
Jag har själv jobbat på bilverkstad förr,där vi jobbade jagade ledningen på oss hela tiden att vi skulle jobba fortare och satte premien på ackordet så att det lönade sig att jobba fort. Så mycket utav det slarv som finns på bilverkstäder beror inte på dåliga mekaniker utan det är ledningen som jagar. Det finns helt enkelt ingen tid till att dubbelkolla nåt man har gjort.Därför blir det ofta dyrt oxå man hinner inte laga nåt det tar för lång tid man byter bara grejer istället. T.ex en torkarmekanism som har kärvat ihop går oftast att pilla isär och smörja upp men det går fortare att kasta dit en ny. |
|
|
Visst lönar sig det att jobba fort men lönar det sig inte i längden att jobba lite långsammare och att man utför arbetet bra? Borde man tjäna på i längden i och med att kunden slipper komma tillbaka en andra gång plus att man gör klart för kunden att man sköter sitt arbete vilket gör att kunden kommer tillbaka igen med stor sannolikhet. Ny bild 3okt- Länk |
|
|
Det är inte bara stora verkstäder som slarvar, även de små. Enmansföretagen, där man tror att de ska tycka att det är viktigt att deras kunder ska bli nöjda. Stora verkstäder försöker jag undvika då det är omöjligt att få prata direkt med en mekaniker utan med en kundtjänst som saknar kunskap om bilar. Precis som Soki säger så borde det ju löna sig i längden att göra ett jobb ordentligt. Ryktet på den verkstan borde ju spridas som en löpeld och kunderna stå på kö |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är ju lite av ett signum för storstadsverkstäder att profit går före yrkesstolhet och kvalitet. Det finns oändligt med kunder, så man behöver inte vara speciellt rädd om dom man har, för det är köer hela tiden och då försöker man beta av allt så snabbt som möjligt och då blir det kvalitetsbrister, och alla kunder är inte så noga, utan då chansar man rakt över och tar dom reklamationer från de som är mera om sig och vil ha noggrant arbete. " ute på landet" är det mera så att alla känner alla och kundunderlaget mindre och stressen lugnare, vilket gör kvaliten högre i de allra flesta fall. Kvantitet före kvalitet är ett gissel som drabbar bara kunderna. ///MVH Hasso |
| Jag förstår inte hur företagen har råd att slarva med kvaliten? Det blir dyrt att göra samma jobb två gånger. | |
| Snålheten bedrar visheten. | |
|
"Jag har själv jobbat på bilverkstad förr,där vi jobbade jagade ledningen på oss hela tiden att vi skulle jobba fortare och satte premien på ackordet så att det lönade sig att jobba fort. Så mycket utav det slarv som finns på bilverkstäder beror inte på dåliga mekaniker utan det är ledningen som jagar." Har också jobbat på en ganska stor/aukt bilverkstad förr... Håller med till 100% med "MB" Helt enormt mycket stress/slarv & att jobba 8 timmar varje dag med ständig stress gjorde sitt. |
|
|
jag tycker det är trevligare att komma til en verkstad där tempot är lägre och personalen trevligare och inte så stressade det gör att man kommer tillbaka och man bryr sig inte lika mycket om det kostar mer, men slarvar verkstan då vill man betal så lite som möjligt. sen är det som hasso säger det finns massor med kunder men inte tillräckligt med tid för att utföra arbetet riktigt ordentligt kolla handboken när man inte är riktigt säker är väl sånt som hör till ovanligheterna. |
|
|
Bara för att bryta trenden måste jag ju säga att det faktiskt finns verkstäder som är bra också! Dock verkar det överlag vara de lite mindre "enmansföretagen" som är bäst... Två st. i Sundsvall som jag hittlls bara har goda erfarenheter av: Sundsvall Custom & Styling i Njurunda (Dingersjö) Molin Bil (BMW) i Kuben Givetvis är BMW lite dyrare, men dom gör i vilket fall ett gott jobb! // Björn Eriksson |
|
|
Den bästa verkstaden som fanns var min fars! Han har jobbat hela sitt liv som mekaniker (varav de senaste 30 åren med egen firma) men har nu gått i pension. Men verkstaden finns kvar och jag kommer att serva mina bilar själv i fortsättningen i den mån det är möjligt. Är gruvligt less på allt slarv. Själv är bäste dräng om ni känner igen uttrycket. En förutsättning för att serva själv är ju dock att man kan. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.